دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1399 - 18:06
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

4 میلیون و 700 هزار کارگر ایرانی هیچ‌گونه قراردادی ندارند/ مجلس برای جلوگیری از استثمار کارگران ورود می‌کند

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متأسفانه حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ایرانی هیچ‌گونه قراردادی ندارند و برخی از کارفرمایان برای فشار به کارگر و استثمار آنان، قرارداد سفید امضا می‌گیرند.
کد خبر : 502749
ولی-اسماعیلی-620x410.jpg

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آمار کارگران ایرانی که  فاقد هرگونه قراردادی هستند، گفت: متأسفانه حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ایرانی هیچ‌گونه قراردادی ندارند و برخی از کارفرمایان برای فشار به کارگر، از آنان قرارداد سفید امضا می‌گیرند.


وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور و تعظیلی بسیاری از کسب و کارها، کارگران آسیب‌های زیادی دیده‌اند در عین حالی‌که بیمه بیکاری هم به برخی از کارگران تعلق نگرفت.


نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: برخی از کارفرمایان برای فشار به کارگر و استثمار آنان، قرارداد سفیدامضا از اکارگران می‌گیرند این در حالی است که کارفرما هیچ تعهدی هم در قبال او امضا نمی‌کند که دلیل این کار شانه خالی کردن کارفرما از زیربار مسئولیت‌هایش است.


اسماعیلی در خاتمه گفت: قطعاً کمیسیون اجتماعی مجلس به این موضوع ورود کرده و راهکارهایی برای جلوگیری از استثمار کارگران ارائه خواهد داد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: ولی اسماعیلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته