دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1399 - 16:58
نمکی مطرح کرد؛

وضعیت مرگ‌های کرونایی در موج جدید بیماری

وزیر بهداشت، گفت: منحنی مرگ و میر و ابتلا به کرونا نشان می دهد که میزان مرگ و میر به مرور فاصله بیشتری از ابتلا به کرونا گرفته و تعداد بهبودیافتگان در حال افزایش است.
کد خبر : 502737
نمکی.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نشست بررسی وضعیت نیروی انسانی حوزه سلامت با تاکید بر موضوع مدیریت و مقابله با کرونا به ویژه در ماه‌های آینده، با حضور وزیر، معاونین و مدیران وزارت بهداشت، برگزار شد.


سعید نمکی وزیر بهداشت، در این نشست، گفت: در شرایط کنونی باید تمهیدات بلندمدتی را برای تقویت منابع انسانی حرفه‌ای در حوزه سلامت بیندیشیم. زمانی‌که بیماران در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، هیچ چیزی به اندازه مراقبت صحیح و مناسب از آنها اهمیت ندارد.


وی افزود: برای ماه‌های آینده بر روی گروه‌های هدف و پرخطر جامعه مانند افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای که حدود ۸ میلیون نفر هستند، تمرکز می‌کنیم، چراکه فقط ۱۲.۳ درصد از مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ مربوط به افرادی بوده که سن بالا یا بیماری زمینه‌ای یا سایر عوامل خطر مانند چاقی نداشته‌اند و مابقی جزو گروه‌های پرخطر بوده‌اند.


وزیر بهداشت ضمن تاکید بر کاهش تردد گروه‌های هدف و پرخطر در جامعه، ادامه داد: توجه شود که دولت الکترونیک باید برای این گروه ها بیشتر فعال باشد، آموزش و پزشکی از راه دور بیشتر برای آنها پیاده شده و از این افراد مراقبت بیشتری شود.


نمکی با بیان اینکه کیفیت مراقبت در بیمارستان‌ها بر بهبود حال بیماران کووید ۱۹ تاثیر زیادی دارد، گفت: منحنی مرگ و میر و ابتلا به کرونا نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر به مرور فاصله بیشتری از ابتلا به کرونا گرفته و تعداد بهبودیافتگان در حال افزایش است که این موضوع نشان دهنده مراقبت مناسب از بیماران کووید ۱۹ است.


وی اظهار کرد: برنامه کاملی برای تقویت نیروی انسانی حرفه‌ای حوزه سلامت برای ماه‌های آینده در حال تهیه است که چند بُعد دارد. یکی مربوط به استخدام است، اما در مورد تیم تخصصی و فنی مدیریت بیماری در کشور در برخی رشته‌ها، کمبودهایی داریم که ناشی از آموزش و یا تعداد ناکافی است.


وزیر بهداشت یادآور شد: با کمک معاونت‌های پرستاری، بهداشت، آموزشی، توسعه و درمان و همچنین همفکری با استاد ایرج فاضل و دکتر لاریجانی، بسته‌ای برای حل مشکلات نیروی انسانی در شرایط کنونی در حال تهیه است که امیدوارم به زودی و پس از نظرات کارشناسی به جمع بندی برسد.


در این نشست گزارش مفصلی از وضعیت و نیازمندی‌های نیروی انسانی در حوزه‌های پرستاری، پزشک عمومی، رادیولوژی، پزشک متخصص و فوق تخصص، آزمایشگاه و داروسازی در کشور توسط معاون درمان وزارت بهداشت ارائه و توسط اعضای این نشست مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته