دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1399 - 12:47
برای نخستین بار و به‌صورت آنلاين؛

آزمون جامع كارورزی پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی جهرم برگزار شد

آزمون جامع كارورزی پرستاری مبتنی‌بر مورد برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم به‌صورت آنلاين برگزار شد.
کد خبر : 502630
DSCF8448.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از جهرم، آزمون آنلاین جامع كارورزی پرستاری مبتنی‌بر مورد (Case Base) با حضور  دانشجویان ترم آخر رشته کارشناسی پرستاری به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.


با توجه به شیوع ویروس كرونا و پرهیز از تجمع دانشجویان كه خود عاملی جدی برای انتقال بیماری است، امسال آزمون جامع كارورزی پرستاری که سال‌های قبل به‌صورت آزمون آسکی برگزار می‌شد، به‌صورت مجازی و آنلاین با استفاده از آزمون کتبی عملکردی مبتنی‌بر موارد بالینی برگزار شد.


هدف از برگزاری این آزمون اطمینان از دستیابی دانشجویان به توانمندی‌های لازم برای ارائه مراقبت‌های پرستاری با كیفیت و سنجش تفکر انتقادی و استدلال بالینی دانش‌آموختگان پرستاری بوده است.


این آزمون با طرح سناریوهای مربوط به شرایط بالینی واقعی و با پاسخ‌های تشریحی، آزمون‌شونده را در موقعیت‌های واقعی بالینی قرار داده و نحوه قضاوت، تصمیم‌گیری و اقدامات وی را مورد سنجش قرار می‌دهد.


مدیرگروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم در این‌باره اظهار کرد: چهار حیطه برای آزمون امسال در نظر گرفته شد كه شامل دانش و مهارت‌های پایه، مراقبت‌های پرستاری از كودكان، پرستاری سلامت جامعه و فوریت‌های پرستاری و مدیریت پرستاری پرستاری است.


فریده معارفی بیان کرد: دانشجویان با قبولی در این آزمون بر صلاحیت بالینی خود در انجام مراقبت‌های پرستاری صحه می‌گذارند و این آزمون سهمی مشخص در ارزشیابی نهایی فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری دارد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته