دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1399 - 13:59
قره حسنلو در گفتگو با آنا:

ملی‌پوشان شنا برنامه‌ای برای رکوردشکنی ندارند/ امکانات استخر آزادی نگرانی را از ما گرفته است

ملی‌پوش شنا گفت: با توجه به نامشخص بودن مدت زمان بازگشایی استخرها برنامه‌ای برای رکوردشکنی نداریم.
کد خبر : 502610
قره حسنلو 14.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تمرینات تیم ملی شنا از روز گذشته با حضور سه شناگر در استخر مجموعه ورزشی آزادی بار دیگر آغاز شده است تا شناگران ملی‌پوش در شرایط تمرینی باقی بمانند. البته این احتمال وجود دارد که بار دیگر تمرینات تعطیل شود.


بنیامین قره حسنلو در خصوص شرایط تمرینی در استخر قهرمانی آزادی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: از آنجایی که مریضی ایجاد شده توسط ویروس کرونا بسیار خطرناک است، مشخص نیست تا چه زمانی تمرینات ما ادامه پیدا کند. قطعاً باید پروتکل‌ها حفظ شود و ما با وجود سختگیری‌های صورت گرفته از سوی ستاد مقابله با کرونا تمرینات را بار دیگر با مجوزی که با تلاش مسئولان فدراسیون گرفته شد، از روز گذشته شروع کردیم.


وی افزود: طبق برنامه به‌صورت انفرادی شنا می‌کنیم و رختکن‌های تمامی ملی‌پوشان از یکدیگر جداست. بالاخره بعد از چهار ماه، سه هفته پیش به ما اجازه تمرین داده شد که پس از دو هفته تمرین، هفته پیش تمرینات تعطیل شد ولی با اصرار مسئولان فدراسیون و پیگیری‌های بهداشتی که صورت گرفت، از روز گذشته دوباره تمرینات درون آب را آغاز کردیم. البته جالب است که وقتی پس از مدت‌ها به ما اجازه تمرین داده بودند، برخی اصول تمرین در آب را فراموش کرده بودیم و امیدوارم با تعطیل نشدن تمرینات بتوانیم حداقل در شرایط خوبی باقی بمانیم.


ملی‌پوش شنا در خصوص اینکه آب انتقال دهنده ویروس کرونا شناخته شده یا خیر، عنوان کرد: تا آنجایی که می‌دانم اگر کلر به مقدار PPM3 به آب افزوده شود، ویروس‌ها را از بین می‌برد و اجازه انتقال آن را نمی‌دهد. در حال حاضر این کار در استخر قهرمانی آزادی انجام شده و ما بدون دغدغه و نگرانی درون آب شنا می‌کنیم. در خصوص رختکن‌ها نیز با توجه به اینکه جداگانه است و مواد ضدعفونی‌کننده به میزان لازم در اختیار شناگران قرار گرفته جای نگرانی ندارد. در مجموع امکانات استخر آزادی مناسب است.


وی در خصوص اینکه با توجه به شرایط نامشخص باز ماندن استخر قهرمانی آزادی، ملی‌پوشان شنا تحت چه برنامه‌ای تمرینات خود را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: در شرایط فعلی فقط در تلاش هستیم تا کیفیت بدنی‌مان را به حالت قبلی برگردانیم و برنامه‌ای برای رکوردشکنی نداریم. چون شکستن رکورد مستلزم برنامه‌ای مشخص است که با توجه به شرایط تق و لق استخرها، امکان آن وجود ندارد.


قره حسنلو درباره اینکه برنامه‌ای برای مسابقات حتی تا سال آینده میلادی مشخص شده، عنوان کرد: فهرست هیچ مسابقه‌ای بیرون نیامده است. فدراسیون جهانی شنا تا زمانی که سرعت انتشار ویروس کرونا فروکش نکند و روبه صفر شدن نرود، تصمیمی برای برگزاری هیچ مسابقه‌ای نگرفته است. شاید در آینده مسابقاتی باشد ولی در حال حاضر برگزاری هیچ مسابقه‌ای قطعی نیست.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته