دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر:

شورای نگهبان اهرمی بازدارنده مقابل دشمنان اسلام و ولایت‌فقیه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: شورای نگهبان مانند اهرم بازدارنده‌ای جلو دشمنان اسلام و ولایت‌فقیه را گرفته است.
کد خبر : 502531
photo5807490100471378591.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایرانشهر، احمد ابراهیمی در جلسه بصیرت‌افزایی ویژه استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر به مناسبت سالروز تأسیس نهاد انقلابی و ارزشمند شورای نگهبان اظهار کرد: اگر شورای نگهبان نبود، افرادی که با اسلام و ولایت‌فقیه دشمن بودند، تغییراتی در پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد می‌کردند؛ اما این شورا مانند اهرم بازدارنده‌ای جلوی این‌گونه افراد را گرفته است.


وی با تأکید به جایگاه خطیر شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی افزود: این نهاد انقلابی سازمانی ویژه بوده و ارزش و اهمیت آن در راستای حفظ ارزش‌ها و نظام اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر تصریح کرد: شورای نگهبان باید با درک درست از مقتضیات زمان و مسائل روز جهان، موازین اسلامی را حفاظت و از قانون اساسی حراست کند. این نهاد انقلابی با علم به اینکه احکام اسلام برای همه جهان و همه ادوار است و با شناخت زمان دقیق اجرا به آنها تحرک و جذابیت می‌دهد.


شورای نگهبان تجلی‌بخش قانون در نهان‌خانه دموکراسی است


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر نیز گفت: در جمهوری اسلامی ایران نهاد شورای نگهبان تجلی‌بخش قانون در نهان‌خانه دموکراسی و از ابتدایی‌ترین نهادهای انقلابی در نظام سیاسی نوبنیاد ایران اسلامی بوده است.


حجت‌الاسلام محمدتقی افضلی‌تبار اضافه کرد:‌ شورای نگهبان به حکم امام خمینی(ره) در اسفند 1358 تشکیل و با انتخاب فقهای آن به‌صورت رسمی از تیر 59 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس اصل 91 قانون اساسی جمهوری اسلامی به‌منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب 6 نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز و 6 حقوقدان که توسط قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و با رأی مجلس انتخاب می‌شوند، تشکیل شده است.


شورای نگهبان از دو سازمان تشکیل شده است


مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی جنوب استان سیستان و بلوچستان نیز عنوان کرد: شورای نگهبان در واقع دارای دو سازمان است، نخست سازمان فقهای شورای نگهبان هستند که اعضای فقیه شورای نگهبان که از جانب رهبر انقلاب انتخاب می‌شوند، پاسدار احکام و موازین اسلام بوده و در تطبیق مصوبات مجلس با معیارهای اسلامی تخصص دارند و علاوه بر این موظفند که قسمت دوم وظایف شورای نگهبان را همراه حقوقدانان این شورا به انجام رسانند.


حجت‌الاسلام محمد محمدی‌نور ادامه داد:‌ سازمان دوم شورای نگهبان به معنای عام است که از 6 فقیه سازمان نخست و 6 حقوقدان تشکیل شده و شورای نگهبان در واقع محافظ جمهوری اسلامی در مقابل بسیاری از انسان‌های با نگرش بد به جمهوری اسلامی بوده است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته