دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 21:13

واکسن کرونای ساخت روسیه به‌زودی عرضه می‌شود

روسیه از عرضه واکسن ویروس کرونا زودتر از زمان مورد انتظار خبر داد.
کد خبر : 502514
5ec118053541c.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، کریل دیمیتریو، اعلام کرده که تحقیقات پیرامون واکسن روسی کرونا به خوبی در حال پیشروی است و امکان دارد که مسکو زودتر از زمان مورد انتظار بتواند به واکسن موردنظر برای مقابله با کرونا را به مرحله نهایی برساند و روانه بازار کند.


رئیس بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های تحقیقی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی توسعه و سرعت بیشتر روسیه در تحقیقات مربوط به واکسن کرونا گفت: روسیه زیرساخت‌های متعددی برای تحقیقات واکسن دارد و باردیگر ما به دلیل دانشمندان و تحقیقات‌مان در زمینه واکسن در جایگاه نخست قرار خواهیم گرفت.


دیمیتریو به سوالی پیرامون اتهام‌زنی کشور‌های غربی علیه مسکو در خصوص عملیات سایبری و هکری به منظور سرقت اطلاعات ساخت واکسن از انگلیس، کانادا و آمریکا اظهار کرد: ما از شنیدن این خبر بسیار تعجب کردیم؛ زیرا این اتهام زمانی مطرح شد که ما از توسعه و پیشرفت تحقیقات‌مان در زمینه تولید واکسن کرونا خبر دادیم.


میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه همچنین امروز در میان خبرنگاران اعلام کرد که ثبت نخستین واکسن کرونا تولید شده در روسیه قرار است در ماه اوت (ماه آینده میلادی) انجام بگیرد و آزمایش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گمالیا، وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نتایج خوبی داشته است.


انتهای پیام/4127/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته