دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمدی جدید معیریان هم گیشه را تکان نداد/ فروش 50 میلیونی «زن‌ها فرشته‌اند-۲» زیرسایه کرونا+فیلم

فیلم کمدی «زن‌ها فرشته‌اند-۲» ساخته آرش معیریان در سومین روز اکران خود تنها توانست به رقم 50 میلیون تومان فروش برسد.
کد خبر : 502468
9904-32ba806.jpg

به‌گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با وجود اضافه‌شدن فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند-2»  سالن‌های سینما همچنان روزهای خلوتی را پشت سر می‌گذارند. 


«زن‌ها فرشته‌اند-۲»، به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش از جنس کمدی‌های بزن دررو و بی‌محتوایی است که  معیریان پیش از این و در دهه هشتاد نیز سابقه ساخت چند نمونه از آن را در کارنامه خود دارد؛ آثاری مانند «چپ‌دست»، «شیر و عسل»، «آس و پاس»، «فیتیله» و «ماه‌پیشونی»، «شارلاتان»، «دریاکنار»، «خالتور»، «داماد خجالتی»، «دم سرخ‌ها» و «آپاچی» که حتی  مرور نام آنها نیز می‌تواند تا اندازه‌ای محتوای آن را عیان سازد. این آثار با فیلمنامه‌ای ضعیف و بی‌محتوا  و با تکیه بر  طنزهای کلامی، حرکات موزون و آواز به دنبال جذب مخاطب بودند.



محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، زنده‌یاد صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی بازیگران این کمدی هستند.


این فیلم در سومین روز اکران خود تا عصر روز شنبه 28 تیرماه با فروش حدود 2هزار 700 بلیت 50 میلیون تومان فروش را تجربه کند.  


10 روز پیش و با  انتشار پوستر و سپس  تیزر فیلم «زن‌ها فرشته‌اند-۲» در آستانه اکران، بار دیگر برخی منتقدان و سایت‌های سینمایی  این پیش‌بینی را مطرح کردند که این اثر نیز در ادامه آثار قبلی معیریان خواهد بود. پیش‌بینی ساده‌ای که درست از آب درآمد  و زوج معیریان در مقام کارگردان و فرحبخش در مقام تهیه‌کننده باز هم سنت‌شکنی نکرده و فیلمی از جنس کمدی‌های قبلی خود روانه پرده کردند.





با این حال این نسخه همیشگی در شرایط کرونایی موفقیت‌آمیز نبود. طبیعی بود که مخاطبانی که به دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا  از کمدی قوی‌تر و به مراتب شریف‌تر از «زن‌ها فرشته‌اند» یعنی «خوب، بد، جلف» روی خوش نشان دادند به این کمدی نازل هم اقبالی نداشته باشند. 


 انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته