دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 10:49
روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:

طبق گزارش وزارت بهداشت 25 میلیون ایرانی تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس جمهور گفت: گزارش معاون وزارت بهداشت می‌گوید که 25 میلیون جمعیت ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند و بقیه جمعیت حدود 30 تا 35 میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا در ماه‌های آینده قرار دارند.
کد خبر : 502351
حسن2.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار کرد: هنوز دارو و واکسن قطعی برای مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد و به ایمنی جامع نرسیدیم؛ بنابراین راهی نداریم که دست به دست هم دهیم تا بتوانیم زنجیره ابتلا را قطع کنیم.


وی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت در خصوص وضعیت ابتلای مردم به کرونا گفت: تخمین ما بر این است که تاکنون 25 میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و قریب به حدود 14 هزار نفر هم عمرشان را در این مدت از دست داده‌اند. تعداد زیادی از افراد بستری بودند و در طول این 150 روز آمده است که مجموعاً بیش از 200 هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند.


رئیس‌جمهور اضافه کرد: در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که 30 تا 35 میلیون نفر در معرض ابتلا خواهند بود. اگر این گزارش را مبنا قرار دهیم که 25 میلیون جمعیت از آن عبور کرده است و بقیه جمعیت حدود 30 تا 35 میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا در ماه های آینده خواهد بود در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری‌هایی که در آینده باید پیش‌بینی کنیم، حدود دو برابر آن مقداری است که ما در طول 150 روز شاهد آن بوده‌ایم.


روحانی تصریح کرد: خودمان را باید از نظر درمان و تخت‌های بیمارستانی آماده کنیم و با شرایط پیش رو مقابله کنیم. در این گزارش همچنین آمده است که از هر 1000 نفری که به این ویروس مبتلا می‌شوند، 500 نفر آنها علامتی ندارند و ممکن است متوجه هم نشوند که به این ویروس مبتلا شدند.


وی ادامه داد: حدود 350 نفر علائم خفیف دارند و نیازی به بستری شدن ندارند، اما ممکن است 150 نفر از هر 1000 نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند؛ بنابراین ما یک جمعیت چند ده میلیونی پیش رو داریم که در میان هر هزار نفری که مبتلا می‌شوند، ممکن است بیشتر از صد نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند و خودمان را باید برای آن آماده کنیم.


رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در کشور دو موج کرونا را شاهد بودند، خاطرنشان کرد: یک موج مربوط به اسفند سال گذشته و فروردین امسال می‌شود که در اواخر فروردین حرکت کاهشی را دیدیم و یک موج دوم که از اواخر خرداد شروع شد و الان هم ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه منطقه سفید به معنای اینکه اصلاً بیماری نداریم در کشور وجود ندارد، یادآور شد: یک وقتی بود غیر از اینکه کشورهای دیگر ماسک، ونتیلاتور و مواد ضد عفونی به نمی‌دادند گندم هم نمی‌دادند؛ البته خدا را شکر ما نیاز به گندم نداریم و نسبت به قبل ۱۲ درصد افزایش خرید در کشور هم داشته‌ایم.


روحانی تأکید کرد: قدرت ملی کشور مخصوصا در بخش‌های بهداشتی، علمی و تحقیقاتی و اقتصادی باید در حدی باشد که بتوانیم خودمان را اداره کنیم.


وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از برگزاری اجتماعات در کنار رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، کمک بزرگی برای سلامت جامعه است.


رئیس‌جمهور با اشاره به اخلاق در زمان مبارزه با بیماری کرونا گفت: نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد. مردم را به صبر باید توصیه کرد و احساس مقهور بودن هم نکنیم.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته