دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 11:22
به همت کارگروه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی؛

50 بانو در روستای سوهای اردبیل قالیباف می‌شوند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: به‌زودی ظرفیت 50 نفری کارگاه قالیبافی در شبستان مسجد روستای سوهای اردبیل برای بانوان این روستا تکمیل می‌شود.
کد خبر : 502340
1200-11.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، فریبا رامزی در جلسه کارگروه توسعه روستای سوها گفت: از دوم اسفند 99 تاکنون و با پیگیری‌های انجام شده 13 دار قالیبافی توسط یکی از کارآفرینان استان در شبستان مسجد روستای سوها برای بانوان این روستا برپا شده است که به سرعت ظرفیت 50 نفری آن تکمیل می‌‌شود و اکنون 30 نفر نیز در نوبت انتظار هستند.


وی افزود: با همکاری دانشگاه و استانداری و بر اساس یک برنامه پنج‌ساله که سال آن شامل فعالیت‌های علمی فرهنگی و کارآفرینی است، روستای سوها به روستایی نمونه در کشور تبدیل خواهد شد و به‌عنوان یک الگو در قسمت‌های مختلف به کشور معرفی می‌شود.


رامزی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سال جهش تولید و با سرلوحه قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای توسعه این روستا از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند و تاکنون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری مادی نداشته است و البته به فکر درآمدزایی از این طرح نیست.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: در کنار این کارگاه قالیبافی که به نام سردار قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، کلاس حفظ قرآن نیز دایر شد و در این مدت کوتاه 17 نفر موفق به حفظ 15 جزء از قرآن کریم شده‌اند.


رامزی با توجه به استقبال خوب  اهالی روستای سوها از این طرح دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده به‌زودی عملیات ساخت یک کارگاه با فضای مناسب آغاز می‌شود و علاوه بر بانوان، آقایان علاقه‌مند نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند و فعالیت‌های دیگری از جمله دامپروری و تولید لبنیات نیز به آن اضافه خواهد شد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته