دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 09:24
پنتاگون:

ترکیه حدود 3 هزار و 500 جنگجو به لیبی اعزام کرده است

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد ترکیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی حدود 3 هزار و 500 تا 3 هزار و 800 جنگجو را به لیبی اعزام کرده است.
کد خبر : 502309

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آسوشیتدپرس، در گزارش ویژه عملیات ضد تروریسم در آفریقای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده است: ترکیه در مقابل حضور مبارزان (سوری) در درگیری‌های لیبی به آن‌ها سلاح و پول می‌دهد و اعطای شهروندی پیشنهاد می‌کند و به این وسیله هزاران نفر را برای کمک به نیروهای مورد حمایت حکومت وفاق ملی در طرابلس اعزام می‌کند.


در این گزارش پنتاگون مدعی شده است: تاکنون مدرک و سندی دال بر وابستگی این جنگجویان به داعش یا شاخه‌های القاعده پیدا نکرده ‌است و به احتمال زیاد تمایل جنگجویان برای اعزام به لیبی، به بسته‌های مالی پیشنهادی از سوی ترکیه مربوط است و به رویکردهای ایدئولوژیک یا سیاسی این افراد ارتباطی ندارد.


وزارت دفاع آمریکا در این گزارش که از آغاز سال جاری میلادی تا پایان ماه مارس را شامل می‌شود، می‌افزاید: اتخاذ تدابیر نظامی و ارسال تجهیزات نظامی باعث شد تا ترکیه بتواند در پیشروی نیروهای حکومت وفاق ملی در ماه می در نزدیکی طرابلس نقش مهمی ایفا کند.


در این گزارش آمده است: 300 جنگجوی سوری اواخر آوریل خود را به لیبی رساندند و ترکیه تعداد نامعلومی نظامی را در ماه‌های نخست سال جاری روانه این کشور کرد. همچنین صدها جنگجو و شبه‌نظامی که در میان‌ آنها اتباع سوری نیز حضور دارند و تعدادشان حدود 800 تا 2 هزار و 500 نفر است، به لیبی اعزام شده‌اند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته