دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

قدرنشناس و بی‌کفایت؛ مثل مدیران پرسپولیس/ زمان التماس به برانکو فرا رسید

مدیران باشگاه پرسپولیس کاری با برانکو ایوانکوویچ کردند که او از فوتبال ایران دلزده شد.
کد خبر : 502214
عکس یادگاری گابریل کالدرون و برانکو ایوانکوویچ مربی های حال حاضر و سابق پرسپولیس در همایش مربیان در چین.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که از سوی وزارت ورزش برای این باشگاه انتخاب شدند در دو فصل اخیر رفتاری با مربیان خارجی موفق باشگاه‌شان داشتند که باید در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود.


مربیانی که مجبور شدند پرسپولیس را در بهترین شرایط رها کرده و برای گرفتن دستمزدشان دست به دامان فیفا شوند. و حالا این فیفا است که باشگاه پرسپولیس را تحت فشار قرار داده تا به خارجی‌های سابقش خیلی بیشتر آنچه قبلا باید می‌پرداخت، بپردازد. در واقع فیفا جواب قدرنشناسی و بی‌کفایتی مدیران پرسپولیس را خیلی خوب داد.


هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در دو سال اخیر آنقدر نقاط تاریک در کارنامه خود داشته که نقدهای فراوانی بر آنها وارد است اما در این میان نقش وزارت ورزش را نمی‌توان نادیده گرفت. وزارتی که دخالت مستقیم در تمامی اقدامات و تصمیمات مهم باشگاه پرسپولیس داشت اما حالا در قبال پرونده‌های شکایتی مربیان خارجی این باشگاه سکوت کرده است.


کاری که مدیران باشگاه پرسپولیس و البته وزارت ورزش با برانکو ایوانکوویچ کردند را باید در تاریخ ثبت کرد. مربی که پرسپولیس را از فرش به عرش رساند اما در آخر نه تنها دستمزدش را هم ندادند بلکه شکایت ۱۳۰۰ صفحه‌ای هم علیه وی تنظیم کردند. اگرچه در  ارسال این شکایت به دادگاه CAS هم آنقدر ناشیانه عمل کردند تا هنرشان در این زمینه را هم نشان داده باشند.


باید به برانکو حق داد که این‌روزها حتی حاضر نشود تلفن خبرنگاران ایرانی را هم جواب دهد. به این خاطر که مدیران بی‌کفایت ورزش ایران کاری با وی کردند که  حق داشته و دارد که تا این حد از اهالی این فوتبال دلزده شود.


برانکو وقتی دید دستمزد چهار سال موفقیت و قهرمانی‌هایش را ندادند و فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم  ملی پیشنهاد 200 هزار دلاری به وی داد اما قرارداد هفت‌ونیم میلیاردی با ویلموتس امضا کرد حق دارد کلا پرونده فوتبال ایران را برای خود ببندد. حالا وقتش رسیده که مدیران پرسپولیس به برانکو التماس کنند که به آنها مهلت پرداخت طلبش را داده و مانع محرومیت سنگین این باشگاه شود.


رفتار مدیران باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با برانکو ایوانکوویچ درس عبرتی شد برای همه مربیان خارجی که قبل از ورود به ورزش ایران همه چیز را بسنجند. کاری که مارک ویلموتس و آندرآ استراماچونی خیلی خوب انجام دادند و بعد از مدتی کار در فوتبال کشورمان به خوبی متوجه شدند با چه مدیرانی سروکار دارند. برای همین است که آنها برای چند ماه کار در ایران دلارهای خوبی به جیب زدند. مخصوصا ویلموتس که اندازه کل دوران مربیگری‌اش از فوتبال ایران درآمد داشته و خواهد داشت.


مدیران باشگاه پرسپولیس دیر یا زود زمان التماس کردن‌شان به گابریل کالدرون هم فرا خواهد رسید چرا که او هم رقم سنگینی را از این باشگاه طلب دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته