دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1399 - 10:46
با حضور مسئولان؛

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی قشم معرفی شد

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در مراسمی با حضور مدیران و مقامات استانی و شهرستان قشم معرفی شد.
کد خبر : 502194
3.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قشم، مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با حضور مدیران و مقامات استانی و شهرستان قشم برگزار و با قدردرانی از سراج‌الدین محبی رئیس سابق این واحد دانشگاهی، مهدی دسینه به‌عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.


توجه ویژه به آموزش مهارت و کارآفرینی


مهدی دسینه در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بیش از یک میلیون دانشجو و ۶ میلیون فارغ‌التحصیل از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزش عالی کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: بدون شک مسئولان پیشین دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در سال‌های گذشته همه توانایی خود را برای ارتقای سطح علمی و آموزشی واحد قشم به‌کار بسته‌اند و اکنون می‌توان این موضوع را در تأثیرگذاری مجموعه به جامعه محلی و منطقه مشاهده کرد.»


وی افزود: امروزه رویکرد و اهداف دانشگاه‌ها تغییراتی داشته است، دانشگاه‌های نسل اول با رویکردی آموزش محور فعالیت می‌کردند و در مرحله بعد دانشگاه‌های نسل دوم بنا را بر پایه پژوهش گذاشتند؛ اما اکنون زمان آن است که دانشگاه‌ها در نسل سوم و چهارم خود، رویکرد حل مسئله، کارآفرینی و مهم‌تر از همه کارآمدی را با تأکید بر پیوست‌های فرهنگی در دستور کار قرار دهند.


سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم تصریح کرد: دانشگاه نهادی اجتماعی است؛ بنابراین باید موجب رشد سرمایه‌های اجتماعی شود و اثرگذاری آن بر جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد.


دسینه اضافه کرد: جامعه انتظار این را ندارند که دانشجو فقط صرف دریافت مدرک تحصیلی و بدون آموختن مهارت و کارآفرینی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود. از همین رو با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی و جزیره قشم، یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه از این پس نگاه خاص به ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش مهارت و کارآفرینی است.


اختصاص سهمیه به بومیان استان هرمزگان برای رشته‌های پزشکی


وی ادامه داد: یکی از دیگر اهداف اصلی در این واحد دانشگاهی ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های جدید بر مبنای ظرفیت‌های جزیره قشم و با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد است؛ بنابراین تلاش خواهیم کرد تا از طریق وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با کمک نمایندگان و مسئولان با تحقق این امر، بخشی از سهمیه پذیرش دانشجویان پزشکی را به بومیان استان هرمزگان اختصاص دهیم تا پس از فارغ‌التحصیلی در این استان ماندگار شوند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته