دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1394 - 11:01

قدردانی نتانیاهو از مخالفت مجارستان با تصمیم تازه اتحادیه اروپا

موضع مخالف وزیر امورخارجه مجارستان در قبال تصمیم اتحادیه اروپا برای نصب برچسب روی کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیستی، قدردانی نخست‌وزیر این رژیم را به دنبال داشت.
کد خبر : 50218

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای صهیونیستی «جروزالم پست»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نشست عصرگاه دوشنبه کابینه این رژیم تصمیم «پیتر سزیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان، را برای حمایت از اسراییل در برابر تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر برچسب زدن روی محصولات کرانه باختری و بلندی‌های جولان ستود.


نتانیاهو گفت: از بیانیه شما درباره مخالفت شدید با برچسب زدن تشکر می‌کنم.


وی ادامه داد: این یک حق و موقعیت اخلاقی است که ما از آن قدردانی می‌کنیم.


وزیر امورخارجه مجارستان صبح دوشنبه در نشست شورای روابط خارجی رژیم صهیونیستی، تصمیم اتحادیه اروپا برای افزودن برچسب‌های ویژه روی محصولات شهرک‌های صهیونیستی را «غیرعقلانی» خوانده بود که نمی‌تواند به دستیابی به یک راه‌حل برای مناقشه اسراییل و فلسطین کمک کند، بلکه مشکلات و آسیب را بیشتر می‌کند.


به نوشته تارنمای صهیونیستی «تایمز اسراییل»، چهارشنبه هفته گذشته شورای اروپا تصمیم گرفت به محصولات تولیدشده در شهرک‌های صهیونیستی که شامل بلندی‌های جولان و بیت‌المقدس شرقی نیز می شود، برچسب بزند؛ اقدامی که از نارضایتی اتحادیه اروپا از شهرک‌سازی در سرزمینی نشان دارد که فلسطینان برای دولت مستقل آینده در نظر گرفته‌اند.


در پی این تصمیم وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با تعلیق مذاکرات با اتحادیه اروپا، هشدار داد این اقدام به روابط دوجانبه آسیب خواهد زد و بروکسل را به تبعیض علیه اسراییل متهم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته