دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1399 - 11:42
عراقچی:

امیدواریم گفتگوی میان افغان‌ها هر چه سریع‌تر آغاز شود

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و ابراز امیدواری کرد گفتگوی میان افغان‌ها هر چه سریع‌تر آغاز شود.
کد خبر : 502064
IMG_20200716_111111_093.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیدعباس عراقچی که در رأس هیئتی بلندپایه با هدف پیگیری توافقات انجام‌شده در جریان سفر اخیر حنیف اتمر به تهران و به‌ویژه نهایی کردن متن سند جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور به افغانستان سفر کرده است، با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.


در این ملاقات دو طرف درباره روابط دوجانبه، روند صلح افغانستان و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله مشکلات ایجاد شده بر اثر بیماری کرونا و همچنین همکاری‌های اقتصادی دو و چندجانبه ازجمله همکاری‌ها در زمینه چابهار و مسیرهای ترانزیتی آسیای میانه تبادل نظر کردند. 


دو طرف در این دیدار درباره نقشه راه و تعیین جدول زمانی برای نهایی کردن سند جامع همکاری‌ها توافق کردند.


عراقچی بار دیگر با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان ابراز امیدواری کرد گفتگوهای میان افغان‌ها با مشارکت همه گروه‌های سیاسی آن کشور هر چه زودتر آغاز شود.


معاون وزیر امور خارجه کشورمان حفظ دستاوردهای مردم افغانستان بعد از چهار دهه جنگ، به‌ویژه قانون اساسی و ساختارهای مردم سالارانه ایجاد شده در آن کشور را در جریان گفتگوهای صلح واجد اهمیت دانست و با توجه به نگرانی‌ها و منافع مشترک با افغانستان و نقش تسهیل کنندگی کشورهای همسایه در این رابطه، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت افغانستان جهت پیشبرد روند صلح تأکید کرد.


عراقچی در جریان این سفر با سایر مقام‌های ارشد افغانستان نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته