دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1399 - 00:12
اخبار مهم ادبیات و کتاب در هفته گذشته؛

موج جدید شیوع کرونا و تغییر در برنامه‌های فرهنگی در هفته لغو برگزاری نمایشگاه کتاب سال 1399

لغو برگزاری نمایشگاه کتاب سال 1399 و تغییر در برنامه‌های فرهنگی به‌دلیل مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا از مهم‌ترین اخبار این هفته از تیرماه بودند.
کد خبر : 502045
کتاب.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در این گزارش مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه ادبیات و کتاب داریم. لغو برگزاری نمایشگاه کتاب سال 1399 و تغییر در برنامه‌های فرهنگی به‌دلیل مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین اخبار این هفته از تیرماه سال ۱۳۹۹ بودند.


نیمه‌کاره ماندن دوره دوم شعر گوهرشاد به‌دلیل کرونا و بی‌پولی


عبدالرحیم سعیدی‌راد، دبیر اجرایی جشنواره شعر حماسه گوهرشاد روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری آنا اعلام کرد: دوره دوم جشنواره شعر گوهرشاد به خاطر شرایط کرونا و کمبود منابع مالی به مراحل پایانی نرسید.


برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی به همت وزارت‌ ارشاد


روز شنبه 21 تیرماه ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه «فراگیر» وزارت ارشاد، از برپایی نمایشگاه کتاب مجازی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد این رویداد جایگزین نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود.


لغو برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران


یکشنبه 22 تیرماه یک روز پس از آنکه دهقانکار از برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی خبر داده بود؛ محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی از عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری خبر داد و بدین ترتیب پرونده نمایشگاه کتاب سال 1399 بسته شد.


جوادی در گفتگو با خبرگزاری آنا، برگزار نشدن نمایشگاه کتاب تهران را تصمیم دولت و ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد.


به بهانه لغو برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا نگاهی به سرنوشت مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان پس از انتشار ویروس کرونا داشته که در (اینجا) قابل مشاهده است.


وزارت ارشاد و طرح‌های جایگزین نمایشگاه کتاب تهران


پس از اعلام لغو برگزاری نمایشگاه کتاب سی و سوم خبرگزاری آنا در دو گزارش مجزا به بررسی طرح‌های جایگزین برای این نمایشگاه پرداخته است که در  مشروح این گزارش‌ها را می‌توانید در (اینجا) و (اینجا) بخوانید.


برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به‌صورت مجازی


روز دوشنبه این هفته با اعلام خبر برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به‌صورت مجازی همراه بود. محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون و رییس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، خبر داد؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و موانع برگزاری مراسم‌های جمعی، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار می‌شود.


تعطیلی 10 روزه کتابخانه ملی


روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در روز سه‌شنبه 24 تیرماه اعلام کرد؛ پیرو ابلاغیه استانداری تهران و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تالارهای کتابخانه ملی از فردا چهارشنبه ۲۵ تیرماه تا جمعه ۳ مردادماه به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهد بود.


درگذشت موسی علمی، پیشکسوت صنعت نشر


روز سه‌شنبه 24 تیرماه با خبر درگذشت موسی علمی عضو خاندان علمی، مدیر کتاب‌فروشی علمی و از دست‌اندرکاران نشرهای علم، علمی و سخن در اثر بیماری همراه بود.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته