دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

بی‌هویت کردن جوانان راه تسط بر جوامع/ تولید داخلی در بخش پوشاک و چادر تقویت شود

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نظام سلطه تنها راه تسلط بر جوامع را بی‌هویت کردن جوانان و غافل کردن آنان از اصول اعتقادی و انقلابی و فرهنگی می‌داند.
کد خبر : 502044
IMG_20200716_095730_751.jpg

حجت‌الاسلام  محمد حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بیرجند اظهار کرد که مردم متدین کشور ما قبل از اسلام به مسئله پوشش اهتمام داشته‌اند و بعد از اسلام هم به برکت دستورات نورانی اسلام این امر مهم بیشتر مورد توجه قرار گرفت.


وی افزود: از طرفی استعمارگران و دشمنان ملت ایران با تشکیل اتاق‌های فکر از گذشته تا حال همیشه به‌دنبال کمرنگ کردن شعائر اسلامی از جمله حجاب بوده‌اند.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نظام سلطه تنها راه تسلط  بر جوامع را بی‌هویت کردن جوانان و مشغول کردن افکار آنها و غفلت از اصول اعتقادی و انقلابی و فرهنگی می‌داند.


حاجی‌زاده خاطر‌نشان کرد: بعد از سفر رضا‌خان به ترکیه و مشاهده زنان بی‌حجاب به او القا کردند که  راه تمدن و پیشرفت این است که باید حجاب از سر زنان برداشته شود، اما مردم مومن ایران حاضر به پذیرش این قانون نشدند.


وی بیان کرد: در قضیه مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ مردم برای سرپیچی از قانون کشف حجاب حاضر به دادن خون شدند و بسیاری از زنان مدت‌ها خانه‌نشین شدند؛ اما رضایت به برداشتن حجاب ندادند.


این مقام مسئول افزود: این جریان مبارزه با حجاب که  از همان زمان  آغاز شد تا به امروز ادامه دارد و  دشمنان اسلام  با تمام توان از طریق تهاجم فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.


حاجی‌زاده به آنا گفت: مقابل این تهاجم وظیفه‌ای بر عهده همه ما، خانواده‌ها و دولتمردان است که تک تک افراد، ایمان، معرفت و شناخت و آگاهی را نسبت به جایگاه انسان به عنوان اشرف موجودات تقویت کنند و حقیقت فلسفه حجاب که به نفع جامعه بشریت است را باور کنند.


وی وظیفه خانواده را مراقبت آگاهانه از امانت‌های الهی و فرزندان و غیرت اسلامی نسبت به خانواده دانست و اظهار کرد: وظیفه دولتمردان و مسئولان مدیریت فضای مجازی، جلوگیری از   لباس‌های خلاف شریعت و ملت مسلمانان ایران زمین و تقویت تولید داخلی به‌ویژه در بخش پوشاک و چادر به عنوان حجاب برتر است.


این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در این بین نباید از نقش دانشگاه‌ها در این زمینه غفلت کرد و اگر فقط بخشنامه‌ها و اسناد دانشگاهی مثل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و آیین‌نامه عفاف  و حجاب دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شوند، کفایت خواهد کرد، همانگونه که پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های معتبر جهان نیز برای پوشش در محیط دانشگاه‌های خود قوانینی دارند که همه موظف به اجرای آن هستند.


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: حجاب و عفاف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته