دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1399 - 15:33
کاشی به مناسبت ‌روز بهزیستی مطرح کرد؛

لزوم توجه به افراد کم‌توان و ناتوان در قانون‌گذاری/ خطوط راهنما برای فعالیت‌های تربیت‌بدنی معلولین تدوین شد

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاستمداران، دولتمردان و قانون‌گذاران باید در تصویب قوانین ملاحظات بیشتری برای این افراد داشته باشند؛ زیرا آن‌ها دچار نیازهای خاصی هستند.
کد خبر : 501931
ec60ef26-c721-4270-99c9-8cf47d5c57c5 (1).jpg

علی کاشی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به ‌روز بهزیستی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما در این پژوهشگاه ارائه خدمت به مردم کشورمان برای داشتن یک زندگی بهتر و سالم‌تر است.


وی افزود: حوزه افراد با نیازهای ویژه یکی از حوزه‌هایی که در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم موردتوجه است. افرادی که به دلیل معلولیت‌های ذهنی و یا جسمی نیازمندی‌های دارند که باید به آن‌ها بیشتر توجه شود.


معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم عنوان کرد: سیاستمداران، دولتمردان و قانون‌گذاران باید در تصویب قوانین ملاحظات بیشتری برای این افراد داشته باشند؛ زیرا آن‌ها دچار نیازهای خاصی هستند.


کاشی گفت: یکی از نیازهای اصلی افراد دچار کم‌توانی‌های ذهنی و جسمی فعالیت بدنی، تمرین و ورزش است که طی چند سال اخیر در این پژوهشگاه موردتوجه قرارگرفته و در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی برای انجام کارهای علمی و تولید محتوای لازم انجام‌شده است.


وی ادامه داد: برخی از کارهای علمی در حوزه افراد کم‌توان ذهنی و جسمی در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به پایان رسیده است و خروجی آن در جامعه عرضه می‌شود. به کمک اعضای هیئت‌علمی که در حوزه‌های فیزیولوژی ورزش، رفتار حرکتی و آسیب‌شناسی ورزشی داریم کارهای متعددی برای این افراد شروع‌شده است.


معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی خطرنشان کرد: تدوین پکیج‌های تمرینی ورزش ویژه افراد کم‌توان ذهنی و جسمی یکی از کارهایی که در این پژوهشگاه دارد صورت می‌گیرد و مربیان می‌توانند با استفاده از این پکیج به این افراد تمرینات بهتری بدهند تا بهتر وارد جامعه شوند.


کاشی با تأکید بر اینکه ما وظیفه‌داریم تا به افراد با نیازهای ویژه، افراد کم‌بینا و ناشنوا و...کمک کنیم، تصریح کرد: این افراد باید وارد جامعه شوند و سیستم آموزش فراگیر این کمک را به آن‌ها می‌کند. این سیستم آموزشی در سراسر دنیا به ورود افراد کم‌توان به جامعه تأکید دارد. افراد کم‌توان باید در مدارس عادی تحصیل کنند و در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که دیگران از آن استفاده می‌کنند، تمرین کنند.


وی ادامه داد: برای ورود افراد کم‌توان به جامعه باید دانش خود را افزایش بدهیم و برای این مهم لازم است کارهایی که در سطح جهانی انجام‌شده است را موردمطالعه قرار دهیم. در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی این کار انجام‌شده است و یکسری خطوط راهنما برای فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش افراد کم‌توان، اوتیسم، سندروم داون و فلج مغزی تدوین‌شده است.


معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی تشریح کرد: این خطوط راهنما را اگر مربیان و معلمان ورزشی مطالعه کنند، کمک بسزایی می‌کند تا با شناخت بهتر از این افراد تمریناتی را برای توسعه مهارت‌های حرکتی و بهبود ویژگی جسمی آن‌ها داشته باشند.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب