دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی کامل 10 سریال برتر 2020

سال 2020 سال خوبی است برای کسانی که سریال های خارجی را دنبال می کنند، زیرا در این سال فصل های جدیدی از سریال های پر بیننده منتشر شده است. البته خبر بد هم داریم که تعدادی از این سریال های خوب به پایان می‌رسد.
کد خبر : 501897
ersewknbrkel.jpeg

1.پیکی بلاندرز(Peaky Bilndrs)



ژانر: درام، جنایی


امتیاز: 8.8 از10


این سریال داستان یک خانواده به نام پیکی بلاندرز در انگلستان را روایت می‌کند.


خانواده پیکی بلاندرز بعد از آنکه توانست، جایگاه خود را در اقتصاد قوی و محکم کند، کم کم به یک باند مافیایی تبدیل شد.


هدف آنها از اینکه قدرت اقتصادی خود را در انگلستان قوی می‌کردند این بود که بتوانند در دنیای سیاست جایگاه قابل دفاعی را پیدا کنند.


خانواده پیکی بلاندرز برای اینکه بتواند در دل جامعه هویتی برای خود درست کند شکل و شمایل خاصی را برای خود انتخاب کرد که شامل کت و شلوار های شیک و دست دوز، کلاه و مدل موی خاص خودشان بود. چیز دیگری که خیلی این خانواده را خاص می‌کرد امضای آنها بود که همه آنها موظف بودند یک امضای خاصی را بنویسند.


باور این نکته سخت است که این سریال واقعی باشد ولی داستان این سریال بر اساس رویداد های واقعی نوشته شده است.




2.سرقت پول(Mony Heist)



ژانر: معمایی، اکشن، جنایی


امتیاز:8.5 از 10


زمانی که نام این سریال را می‌شنوید یاد سریال هایی که صحنه روبه رویی سیاه و سفید یا خیر و شر را نشان می‌دهد می‌افتید، سریال های زیادی که شاید شما تعدادی از آنها را دیده باشید.


سریال های موضوع سرقت پول را زیاد دیده ایم و زیاد تولید شده است ولی سازندگان سریال سرقت پول دیگر قرار نیست آن موضوع را ادامه دهند.


کارگردان در این سریال تصمیم گرفته است که به اندازه یکسان به هر دو گروه پلیس و مافیا اهمیت بدهد و اصلا موضوع خیر و شر در میان نباشد. سعی شده است که در هر قسمت یکی از شخصیت ها به چالش کشیده شود و با توجه به گذشته‌شان تصمیم های عجیبی می‌گیرند که احساسات مخاطب را درگیر می‌کند و همراهی بیننده را به دنبال دارد.


خلاصه داستان از این قرار است که شخصی به نام پرفسور تصمیم می‌گیرد به همراه یک گروه 8 نفره که هیچ شناختی از همدیگر ندارند به یک مرکز چاپ پول حمله کنند.


این گروه برای اینکه همدیگر را نشناسند، یکدیگر را با نام کشور های مختلف صدا می‌کنند.


آنها پس از حمله به راحتی وارد ساختمان می‌شوند و تعدادی گروگان می‌گیرند ولی هدف آنها دزدین مقدار پول کاغذی نیست آنها به دنبال دزدیدن 2400 میلیون یورو پول غیر قابل رد یابی هستند.


این سریال اسپانیایی است و اول نام آن خانه کاغذی نام داشت ولی بعد از آنکه مخاطب زیادی جذب کرد نتفیلکس حق پخش آن را خرید و نام آن را سرقت پول گذاشت.




3. فلش(The Flash)



ژانر: درام، جنایی


امتیاز:7.8 از10


سریال فلش داستان یک جوان به نام بری آلن است، یکسری موجودات خاص مادر بری آلن را در کودکی می‌کشند و پلیس اشتباهی پدرش را قاتل معرفی می‌کند بری آلن بعد از مرگ مادرش پیش یکی از دوستان پدرش زندگی می‌کند.


بری آلن مشغول زندگی خود بود که ناگهان یک انفجار شتاب دهنده ذرات رخ می‌دهد و او به کما می‌رود، بعد از آنکه از کما بیرون می‌آید متوجه می‌‌شود که قدرت خاصی در بدنش شکل گرفته است، اما او تنها کسی نیست که قدرتمند شده است بلکه تمام کسانی که رعد این انفجار به آنها خورده است قدرتمند شده اند و تنها تعداد اندکی از این افراد تصمیم دارند که این قدرت را صرف کارهای نیک بکنند. حال این افراد قدرتمند به دودسته شر و خیر تبدیل می‌شوند.




4. مردگان متحرک(The Walking Dead)



ژانر:ترسناک، مهیج، درام


امتیاز:8.2 از10


کلانتر "ریک گلایمز" در یک ماموریت تیر می‌‍خورد و به کما می‌رود، زمانی که از کما بیرون می‌آید با دنیایی مواجه می‌شود که همه چیز در آن نابود شده است و آدم ها به زامبی تبدیل شده اند.


او ابتدا سعی می‌کند جان خود را از دست زامبی ها نجات بدهد ولی در این حین متوجه می‌شود که انسان های سالم دیگری نیز باقی مانده اند.


او رهبری این گروه را به عهده می‌گیرد و سعی می‌کند با کمک آنها دوباره تمدن انسانی را بسازند.




5. 13 دلیل برای اینکه ... ( 13 Reasons Why…)



ژانر: معمایی، درام


امتیاز: 7.8از10


داستان از آنجایی شروع می‌شود که کلی جنسن زمانی که به خانه بر ‌می‌گیردد با جعبه ای که درون آن نوار صوتی است روبه رو می‌شود.


این نوارها برای یک دختر که هم همکلاسی او بوده و هم دختر مورد علاقه اش است.


این دختر که دو هفته پیش خودکشی کرده بود در این نوارها 13 دلیل خودکشی خود را بیان کرده است.


در این جعبه 7 نوار و 13 داستان وجود دارد که هانا در نوار اول به شنودگان می‌گوید هر از یک آنها دلیلی بودند برای خودکشی اش و در قسمت های بعد دلیلش را می‌گوید.


آنها موظف هستند که بعد از گوش کردند به این نوار‌نوارها، آنها را به نفرات بعدی بدهند، اگر اینکار را نکنند نسخه کپی شده این نوار ها به صورت عمومی پخش خواهد شد.




6. واکینگ ها (Vikings)



ژانر: اکشن، ماجراجویی


امتیاز:8.6 از10


این سریال برگفته شده از زندگی نامه یکی از پادشاهان اسکاندیناوی به نام "رگنار لاثبورک" است.


او اول یک کشاورز بود که بعد ها به پادشاه اسکاندیناوی تبدیل شد.


رگنار در زمان حکومتش چندین بار به کشور های فرانسه و انگلستان حمله کرد.


این سریال داستان های جنگ ها، رسم و رسوم واکینگ ها است.




7. خانواده مدرن (Modern family)



ژانر: کمدی، عاشقانه


امتیاز:8.4 از10


این سریال داستان خاصی را جلو نمی‌برد و شخص محور نیست، تمام شخصیت های این سریال برای خود داستانی دارند.


کارگردان در این سریال تصمیم دارد که مطالبی را درباره خانواده ها به بینندگان آموزش بدهد. او برای اینکه مخاطب از دیدن سریال خسته نشود از زبان طنز استفاده کرده است.




8. 100(The 100)



ژانر: معمایی


امتیاز: 7.7از10


تنها بازماندگانی که بعد از نابود شدن پایگاه هسته ای روی زمین باقی مانند فضانوردانی بودند که در فضا بودند.


این پایگاه ها تمام تمدن انسانی را از بین برده بودند و هیچ چیزی روی زمین باقی نمانده بود.


بعد از گذشت 3 نسل از آن بازماندگان که حدودا 4000 هزار نفر شده بودند، منابع غذایی رو به پایان بود. مسئولین تصمیم می‌گیرند که 100 نفر از زندایی ها را به زمین بفرستند تا قابل سکونت بودن زمین را برسی کنند.




9. لوسیفر(Lucifer)



ژانر: خیال پردازی، کمدی، درام


امتیاز:8.2از10


لوسیفر در دین مسیحیت به معنی شیطان است، آنها اعتقاد دارند که فرشتگان فرزندان خدا هستند و لوسفر از فرزندان مورد علاقه خداوند است.


لوسیفر زمانی که میبیند خداوند چگونه به انسان عشق می‌ورزد به همراه تعدادی از فرشتگان علیه خدا و تخت پادشاهی او شورش می‌کنند و شکست می‌خورند. خداوند آو و تمام آن فرشتگان به دوزخ تبعید می‌کند.


لوسفر که پادشاه جهنم است از کار خود خسته می‌شود و برای تعطیلات به زمین می‌آید.


شما اول که نام این سریال را می‌شنوید تصور می‌کنید که سریالی در ژانر وحشت است ولی این سریال درام و کمدی است.




10.چیزهای عجیب(Stranger Things)



ژانر: وحشت، خیال پردازی


امتیاز:8.8 از10


در سال 1983 زمانی که ویل بایرز در حال برگشتن به خانه خود بود در راه یک موجود عجیب و قریب را می‌بیند، ابتدا سعی داشت که فرار کند ولی نتوانست و به دام آن موجود گرفتار شد.


ویل سعی می‌کند با تأثیر بر روی سیستم برق خانه‌شان مادرش را از وجود خود مطلع کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته