دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1394 - 10:12

یادداشت «پوتین» به‌مناسبت افتتاح کنفرانس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد برای مدتی طولانی تجارت، نیروی محرکه رشد اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام و سایر مناطق جهان به‌شمار می‌رفت.
کد خبر : 50187

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در یادداشتی با عنوان «کنفرانس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام؛ همکاری منصفانه و باز» که روزنامه «رسیسکایا جازتا» آن را به‌مناسبت نشست دوره‌ای رهبران کشورهای عضو کنفرانس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام منتشر کرد، نوشت: در زمانی که تاثیر آزادسازی قیمت‌ها کاهش یافته است، واضح است که ما نیازمند توافقات بیشتر در زمینه‌های خدمات، سرمایه‌گذاری، برداشتن موانع و تعرفه‌ها، سیاست‌های رقابتی و نیز تمرکز بر یارانه‌‌‌ها هستیم.


نشست دوره‌ای رهبران کشورهای عضو کنفرانس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام قرار است از امروز (17 نوامبر) به مدت دو روز در «مانیل» پایتخت فیلیپین و با شعار پیشنهادی کشور میزبان، یعنی «هم‌گام با بهبود جهان به‌وسیله توسعه همه‌جانبه» برگزار شود.


«پوتین» افزود: یکی از خروجی‌های احتمالی تعمیق یکپارچگی و تکامل وضعیت اقتصادی منطقه، که روسیه پیشتر موفق به اجرای آن شده بود، افزایش همکاری‌ها با ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان به‌عنوان مجموعه کشورهای اقتصادی اورآسیا است.


به‌نوشته رئیس‌جمهوری روسیه، پیشنهاد تلفیقی ما (مجموعه کشورهای اقتصادی اورآسیا) از آغاز بر همکاری با کشورهای دیگر متمرکز بود و در این راستا توافقاتی برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری میان مجموعه و ویتنام به‌دست آمد و همچنین در این مسیر معتقدم باید توافقاتی با 40 کشور دیگر امضا شود.


«پوتین» تاکید کرد: توافق «کمربند اقتصادی جاده ابریشم» میان چین و این مجموعه که به ابتکار پکن به‌دست آمد نمونه‌ای از مشارکت شفاف است، زیرا این پروژه اجازه می‌دهد تا برخی فضاهای محدود زیرساخت‌های حمل و نقل توسعه یابد و حمل و نقل کالاها و خدمات در سراسر مناطق مرزی ساماندهی شود. این اقدامات در نهایت منجر به تکامل اقتصاد کشورهای مجموعه اقتصادی اورآسیا می‌شود.


رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: ما مشتاقانه منتظر دستیابی به توافق دوجانبه و سودمند در عرصه‌های انرژی‌های معمولی و تجدیدپذیر، واکنش‌های اضطراری، امنیت غذایی و کشاورزی درخلال نشست «آ سه آن» که سال آینده میلادی در شهر «سوچی» روسیه برگزار خواهد شد، هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته