دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1399 - 10:06
حجت‌الاسلام ذوالفقاری:

انفاق به زندگی آراستگی و برکت می‌دهد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: با توجه به آموزه‌های قرآن، انفاق تجارتی است که هرگز در آن کساد راهی نداشته، سودمند است و به زندگی آراستگی و برکت می‌دهد.
کد خبر : 501814
photo5796419195200713997.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گرگان، حجت‌الاسلام محمد ذوالفقاری در رزمایش کمک مؤمنانه دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان آموزه راهبردی انفاق در مکتب اسلام اظهار کرد: با توجه به آموزه‌های قرآن، انفاق تجارتی است که هرگز در آن  کساد راهی نداشته و سودمند است. ابتدا ظاهراً از مال کم می‌شود؛ اما مانند هرس‌کردن برگ‌های یک درخت که ظاهراً از برگ‌های درخت کم می‌شود و آراستگی را به درخت می‌دهد، انفاق هم آراستگی و برکت به زندگی می‌دهد.


وی با اشاره به اثرگذاری انفاق در جامعه اسلامی  بیان کرد: انفاق و صدقه به معنای کوثر است و مانند چشمه‌ای است که به زندگی برکت می‌دهد و در روایات اهل بیت، انفاق در راه خداوند نه‌تنها در شرایط گستردگی مالی؛ بلکه در شرایط تنگدستی مورد تأکید قرار گرفته که موجب افزایش روزی می‌شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با برشمردن دشمنان انفاق خاطرنشان کرد: انفاق دارای دو دشمن است، نخستین دشمن ابلیس است که با وعده‌دادن به کم‌شدن مال، سعی در برحذر داشتن از انفاق می‌کند و دومین دشمن آن شیطان اکبر، آمریکاست، در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما اعمال می‌شود، ما را سفارش به عدم مقاومت می‌کند و در صورت مقاومت وعده به فقر و سختی می‌دهد.


ذوالفقاری با مقایسه شرایط کنونی کشور آمریکا با کشور ایران توضیح داد: آمریکا کشوری است که در این شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، دزدی ماسک و هجمه به فروشگاه‌ها وجود دارد. در کشور ما افتتاح کارگاه‌های ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها و رونق‌گرفتن تولید آنها و رزمایش‌های تحسین‌برانگیزی وجود دارد که نمونه آن را در افتتاح کارگاه تولیدی ماسک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان می‌توان مشاهده کرد.


به گزارش آنا، رزمایش کمک مؤمنانه دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با حضور هادی حق‌شناس استاندار گلستان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان استانی در مجموعه ورزشی شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته