دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1394 - 09:55
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران:

حفظ شأن و امنیت خانم ایرانی از وظایف خطیر نیروی انتظامی است

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ شأن و امنیت خانم ایرانی از وظایف خطیر نیروی انتظامی است، گفت:‌ خواهران ما در هر قدمی که در کشور بر می‌دارند باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند و همه دستگاه‌ها باید حفظ آرامش و امنیت آنها را از وظایف خود بدانند.
کد خبر : 50174

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از سردار اشتری و همکاران او در راستای انجام وظایف خود اظهار کرد: مردم گرانقدر ما در حوزه گوناگون حیات اجتماعی کشور شاهد آثار زحمات پر ارزش نیروی انتظامی هستند. امنیت کشور ایران یکی از دستاوردهای ارزشمند نیروهای امنیتی، نظامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.


وی با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه کماکان حمایت کامل خود را از نیروی انتظامی انجام می‌دهند، افزود: برخورد جدی با جرایم مشهود از وظایف خطیر نیروی انتظامی است که نقش کلیدی را در راستای ارتقای امنیت و سطح آرامش مردم ایفا می‌کند. فرمانده نیروی انتظامی در برخورد با جرایم مشهود اراده جدی دارند.


نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در برخورد با جرایم مشهود برخورد شایسته داشته باشیم، اضافه کرد:‌ ارتقای سطح اخلاق و فرهنگ باعث ارتقا مبانی دینی و حراست از نهاد خانواده می‌شود که تمام این موارد از جمله وظایف مهم نیروی انتظامی به شمار می‌آید و نیروی انتظامی باید به منظور تحقق آن تلاش کند.


ابوترابی فرد با بیان اینکه حفظ شأن و امنیت خانم ایرانی از وظایف خطیر نیروی انتظامی تصریح کرد: خواهران در هر قدمی که در ایران بر می‌دارند باید احساس آرامش و امنیت داشته باشند و ما همه وظیفه خود می‌دانیم که در راستای ارتقاء سطح آرامش مثل آنها تلاش کنیم. در واقع موضوع حجاب ثمره اخلاق است و باعث می شود جامعه زنان ایرانی احساس امنیت داشته باشند.


وی ادامه داد: شأن یک بانوی ایرانی اسلامی باید حفظ شود و از معرض آسیب‌ها در امان بماند ما در راستای حفاظت و حراست از شأن بانوان و امنیت کاملا آنها تلاش می‌کنیم. آنها نیز با رعایت رفتارها همچون حجاب می‌توانند از خود حفاظت کنند تا مورد آسیب قرار نگیرند.


ابوترابی فرد با بیان اینکه موضوع تأمین بودجه نیروی انتظامی از دغدغه‌های مجلس است افزود: در برنامه ششم توسعه کشور به موضوع ارتقای جایگاه و منزلت نیروی انتظامی و نقش آفرینی آن در جامعه توجه بیشتری شده است و در بودجه سالیانه ما در مجلس از تمام ظرفیت نهاد قانون‌گذاری به منظور ارتقاء منابع مورد نیاز نیروی انتظامی تلاش می‌کنیم.


وی در توضیح علت تصویب نشدن قانون سلاح سرد تا به امروز گفت:‌ تراکم لایحه و طرح در مجلس زیاد است اما ما از تمام توان خود استفاده می‌کنیم تا این لایحه را در دستور کار خود قرار دهیم و تلاش می‌کنیم تا در همین دوره این لایحه را به سامان برسانیم. ما تلاش می‌کنیم در بودجه 95 در خصوص ارتقاء منابع نیروی انتظامی اهتمام جدی صورت گیرد.


نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که ایران از یک سطح قابل قبول ارزشمند در فرهنگ و دینداری برخوردار است، اضافه کرد:‌ مردم، جوانان و دانشگاهیان به اصول اخلاقی و دینی احترام می‌گذارند و فضای دینی اخلاقی حاکم بر جامعه است و این موضوع موجب امنیت کشور می‌شود.


وی ادامه داد:‌ تمام نهادها تلاش می‌کنند تا فضای دینی و اخلاقی بر جامعه حکمفرما شود و تلاش آنها در طول تاریخ قابل مشاهده بوده است اما امروز فضای مجازی یک فضای جدید را پیش روی ما گذاشته است. ماهواره‌ها از تمام ظرفیت برای آسیب به حوزه اجتماع و فرهنگ ایرانی استفاده می‌کند هرچند که دست اندرکاران حوزه فرهنگی نیز از تمام امکانات خود برای ارتقای امنیت اخلاقی استفاده کرده‌اند.


نائب رئیس اول مجلس تأکید کرد:‌ ما در مجلس بر کارکرد نهادها نظارت می‌کنیم و البته در این خصوص رضایت داریم. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که برای اخلاق و فرهنگ شأنی قائل نیستند ما در همین دنیا کشوری را داریم که مردمی با اخلاق و فرهنگ دارند اما باید تلاش کنیم از آسیب‌هایی که در حوزه اجتماعی به ما وارد می‌شود در امان باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته