دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1399 - 18:10
مصوبه هیئت‌وزیران؛

کمک معیشت ماهانه گروهی از جانبازان و آزادگان تصویب شد

هیئت‌وزیران به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه‌وبودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد درآمد را تصویب کرد.
کد خبر : 501495

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، هیئت‌وزیران به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه‌وبودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد درآمد را تصویب کرد.


به موجب آیین‌نامه فوق، «معسر» به جانباز و آزاده در غیر حالت اشتغال که فاقد درآمد و شغل بوده و هیچ‌گونه خدمات و تسهیلاتی بابت اشتغال از دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی غیردولتی دریافت نکرده باشد، اطلاق می‌شود.


مشمولان این آیین‌نامه برای برخورداری از کمک معیشت موظف هستند. اصل تقاضانامه مربوط و اقرارنامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود ارائه نمایند و بنیاد نیز موظف است به‌منظور برقراری کمک معیشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.


گفتنی است، در صورتی که جانباز و آزاده دارای اموال قابل بهره‌برداری برای اشتغال و کسب درآمد باشد، با تشخیص بنیاد مشمول این آیین‌نامه نمی‌شود.


هم‌چنین، جانبازان یا آزادگانی که از صندوق‌های بیمه و بازنشستگی یا مستمری استفاده می‌کنند و یا بانوان جانباز و آزاده‌ای که از همسر خود نفقه دریافت می‌کنند، مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند.


به موجب این آیین‌نامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است ظرف سه ماه نسبت به تدوین شیوه‌نامه مرتبط برای مشمولان این آیین‌نامه بر اساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب‌العلاج و معلولین دارای محدودیت‌های جسمی حرکتی و ضایعات غیر جانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد قادر به کار نیستند، اقدام نماید.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته