دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1399 - 14:18
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با آنا:

وزیر بهداشت هر 6 ماه برای ارائه گزارش به مجلس می‌‌آید/ مجلس، نظام سلامت کشور را شفاف‌سازی می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم و مخصوصا کمیسیون بهداشت و درمان به دنبال شفافیت در حوزه نظام سلامت است و بنا دارد هر 6 ماه از وزیر بهداشت گزارش عملکرد بخواهد.
کد خبر : 501421
روح الامینی.jpg

عبدالحسین روح‌الامینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد چگونگی نظارت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر نظام سلامت و شفافیت در این نظام اظهار کرد: با توجه به اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم تازه تشکیل شده است اما اولین جلسه این کمیسیون با وزیر بهداشت و معاونانش در مورد کرونا و چگونگی برخورد با دلالان دارویی و کسانی که برای نظام سلامت مشکل ایجاد می کنند برگزار شد که  نتایج خوبی داشت.


وی افزود: متاسفانه امروز در مجلس یازدهم با انباشتی از قوانین رو‌به‌روهستیم که نیازمند اصلاحات است و مهمترین اولویت کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس یازدهم  اصلاح قوانینی است که ضعف در اجرا و عدم توجه را به همراه داشتند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مهمترین کار‌هایی که باید در زمینه مقابله با فساد در نظام سلامت مورد توجه قرار بگیرد بحث نظام پرونده الکترونیک و شفافیت در ارائه خدمات، تحول نظام سلامت است که اگر این شفافیت و استفاده از ابزارهای فناوری و شیشه‌ای شدن اتاق‌های تصمیم‌گیری  و همچنین نظارت مجلس انجام شود جلوی بسیاری از فسادها گرفته خواهد شد.


روح‌الامینی در مورد چگونگی نظارت مجلس بر دستگاه‌های مجری سلامت کشور هم گفت: مجلس بنا دارد تا هر 6 ماه  یک بار وزیر بهداشت را خواسته تا وی کارنامه خود را به نمایندگان مردم ارائه دهد و اگر مورد قبول قرار نگرفت مورد استیضاح قرار بگیرد؛ مجلس یازدهم و مخصوصا کمیسیون بهداشت به دنبال شفافیت در حوزه نظام سلامت است.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته