دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1394 - 00:01

«جان کری» با رئیس گروه ائتلاف مخالفان سوری گفت‌وگو کرد

وزیر امورخارجه آمریکا و رئیس گروه ائتلاف مخالفان سوریه درباره ضرورت پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه، خروج از جنگ داخلی و اتحاد و کثرت‌گرایی در کشور به رهبری دولت بدون «اسد» که پاسخگوی نیازهای مردم سوریه باشد، موافقت کردند.
کد خبر : 50138

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا گزارش کرد: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به صورت تلفنی با رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه درباره نتیجه نشست وین گفت‌وگو کرد.


«جان کری» و «خالد خوجه» در این گفت‌وگوی تلفنی درباره نتیجه نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در روز یکشنبه در وین و اهمیت گام‌های بعدی، از جمله گردهم آمدن جامع مخالفان سوری، شروع مذاکرات میان مخالفان سوری و نظام سوریه و گام‌هایی برای برقراری آتش‌بس گفت‌وگو کردند.


وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرد که اهمیت گردهمایی مخالفان سوری در این است که اطمینان می دهد آن‌ها می‌توانند مشارکت فعال و مهم در مذاکرات داشته باشند.


«جان کری» بر ضرورت دسترسی حداکثری سازمان‌های حقوق بشری برای توزیع اقلام مورد نیاز شامل غذا، آب، دارو و دیگر کمک‌های امدادی تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته