دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1394 - 08:30
رشته کار از دست کواچ در رفته بود

شهرام محمودی: نام بزرگ لوزانو ضامن موفقیت تیم ملی نیست/ سیچلو شناخت کافی از والیبال ایران را دارد

پشت خط‌زن تیم ملی والیبال گفت: ماندن کواچ دیگر کمکی به والیبال ما نمی‌کرد و بهتر بود فرد دیگری جانشین وی شود.
کد خبر : 50131

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان «رائول لوزانو »آرژانتینی سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد. او که رقیبی سرسخت به نام «آندره‌ آناستازی» داشت به خاطر اینکه این مربی ایتالیایی پروازی بود و 3 هفته بعد از او می‌توانست بالای سر تیم ملی حاضر شود، گوی سبقت را از این رقیب ربود.


شهرام محمودی که یکی از بازیکنان موفق سال‌های اخیر تیم ملی والیبال بوده، درباره انتخاب «لوزانو» به آنا، اظهار داشت: «هر دو مربی توانایی آن را داشتند که کمک زیادی به والیبال ایران کنند و قطعا مدیران فدراسیون با سنجیدن تمامی جوانب بهترین انتخاب را کردند. خوشحالم که این تصمیم خیلی زود گرفته شد و «لوزانو »و دستیارانش فرصت این را خواهند داشت تا به دقت بازی‌های لیگ را تماشا کنند و با آگاهی کامل تیم ملی والیبال را هدایت کند.»


وی ادامه داد: «لوزانو کارنامه قوی دارد و می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که نتایج خوبی برابر حریفان خود کسب کنیم. در این میان من و دیگر ملی پوشان والیبال ایران نباید فراموش کنیم که نام بزرگ نه «لوزانو » و نه هیچ مربی بزرگ دیگری ضامن پیروزی‌مان نیست و تنها با اجرای دستورات آن مربی درون زمین به هدف‌مان می‌رسیم.»


اسپکر تیم بانک سرمایه در خصوص برکناری «سلوبودان کواچ »از تیم ملی والیبال بیان داشت:« او مربی خوبی بود و شخصیت قابل احترامی داشت. به رغم اینکه قلب مهربان داشت اما متاسفانه رشته کار از دستش در رفته بود و دیگر نمی‌توانست در تیم ملی موفق شود. طبیعتا ماندن کواچ دیگر کمکی به والیبال ما نمی‌کرد و بهتر بود فرد دیگری جانشین وی شود. نتیجه‌ای که مدیران فدراسیون هم به آن رسیدند و تصمیم گرفتند تا مربی دیگری را جایگزین او کنند.»


وی در مورد حضور «سیچلو» در تیم ملی والیبال اظهارکرد: «او شناخت خوبی از شرایط والیبال ایران دارد چرا که پیش از این با ما کار کرده است. زمانی که «سیچلو» دستیار «ولاسکو» بود به خوبی حریفان و شرایط بازیکنان را آنالیز می‌کرد و برنامه‌های تمرینی مناسبی به بازیکنان می‌داد. در آن زمان «ولاسکو» فقط تیم را کوچ می‌کرد و چون سرمربی تیم ملی بود، زحمات و تلاش‌های «سیچلو»دیده نمی‌شد. او مربی باهوش و به روزی است و به خوبی می‌تواند والیبال ایران را در رسیدن به هدفش کمک کند.»


محمودی درباره اینکه شانس تیم ملی را برای حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو چقدر می‌بیند، یادآور شد: «معتقدم شانس‌مان خیلی زیاد است و می‌توانیم لذت حضور در المپیک را بچشیم، البته اگر خوب تمرین کنیم. ما پس از اتمام رقابت‌های لیگ برتر 40 روز فرصت داریم تا به صورت هدفمند تمرین کنیم. قطعا با انجام تمرینات منظم بچه‌ها می‌توانند با یکدیگر هماهنگ شوند و آن‌وقت به آمادگی روانی مناسبی خواهیم رسید. شرط آمادگی بالای والیبال ایران در بازی‌های پیش رو آمادگی روانی مطلوب تبم ملی منوط به آماده سازی خوب و قابل قبول است.»


وی با اشاره به نقش مثبت منتقدین در پویایی والیبال ایران خاطرنشان کرد:« منتقدین در همه حال می‌توانند کمک حال تیم ملی باشند اما در برخی مواقع حرف‌هایی زده می‌شود که در شان و شخصیت والیبال ایران نیست. انتقادهای خنده‌داری می‌خوانم و می‌شنوم که معلوم نیست با چه نیتی و در چه چارچوبی عنوان می‌شود. اگر هدف رفتن والیبال ایران به المپیک است نیاز به انتقاد منصفانه داریم نه انتقاد بی‌رحمانه. بهتر است همه به همدیگر کمک کنیم تا تیم ملی المپیکی شود.»


پشت خط زن تیم ملی در واکنش به این موضوع که با توجه به اینکه والیبال ایران دیگر ناشناخته نیست و حریفان پی به قدرت‌مان برده‌اند، ‌تصریح کرد: «‌خود ما هم به این واقعیت پی برده‌ایم. چطور ما با دقت تیم‌های دیگر را آنالیز می‌کنیم و نقاط ضعف و قوت آنها را درمی‌آوریم. در مقابل تیم‌های رقیب هم این کار را می‌‌کنند. وقتی این قضیه برای همه تیم‌ها یکسان است چه دلیلی دارد که ما خودمان را نگران کنیم. بهتر است با تمرینات بیشتر قدرت‌مان را افزایش دهیم. مطئن باشید هرچه هماهنگ‌تر و با اعتماد به نفس تر شویم شانس پیروزی‌مان مقابل رقبا افزایش می‌یابد.»


محمودی در پایان درباره اینکه چگونه می‌تواند امیر غفور را نیمکت نشین کند و اسپکر اول تیم ملی شود، خاطرنشان کرد: «همیشه گفته‌ام تیم ملی به نام کسی نوشته نشده اشت. فرقی نمی‌کند بین من یا امیر غفور کدامیک بازی کنیم. هدف موفقیت تیم ماست. مطمئن باشید اگر هدف مشخص باشد و راه صعود به المپیک هموار شود چه با من چه با غفور فرقی نمی‌کند. بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد که چگونه ما دو نفر به تیم ملی والیبال کمک کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب