دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

از گور برخاسته؛ آبدیده شدن یحیی در مسیر بازگشت به پرسپولیس

گل‌محمدی بعد از دوره اول حضور در پرسپولیس با نفت تهران درخشید و نتیجه گرفت، با ذوب به بلوغ تاکتیکی و ثبات رسید، تراکتور بی ستاره و محروم را تحویل گرفت و چند بازیکن جوان رو کرد و با پدیده بهترین فوتبال لیگ ایران را ارائه داد.
کد خبر : 501289
4395097.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا فرزاد نیکقدم؛ یحیایِ پر استرسی که در اوج خامی سرمربی پرسپولیس شد و رفت؛ مسیر طولانی را تا امروز و برگشتن به تیم محبوبش طِی کرده؛ با نفت تهران درخشید و نتیجه گرفت، با ذوب به بلوغ تاکتیکی و ثبات رسید، تراکتور بی ستاره و محروم را تحویل گرفت و چند بازیکن جوان رو کرد و با پدیده بهترین فوتبال لیگ ایران را ارائه داد.


یحیی مقابل پرسپولیس نه مشت گره کرد و باد در گلو انداخت، نه با شوآف گفت رو به روی پرسپولیس روی نیمکت نمی‌نشیند! او بارها بهترین نتایج را مقابل تیم محبوبش گرفت و با شکست دادن چند باره پرسپولیس که آخرینش همین نیم فصل اول لیگ نوزدهم بود، توانایی‌های خود را ثابت کرده است.


گل محمدی کم تجربه که جای مانوئل ژوزه را گرفته بود توانست نتایج بهتری نسبت به او بگیرد و در 22 بازی تنها دو شکست متحمل شد. او تیم را به فینال جام حذفی رساند اما حواشی بعد باخت باعث شد قید تمدید را بزند و به نفت تهران برود. یحیی در نفت شکوفا شد و توانست با این تیم بهترین رتبه تاریخشان( تا آن زمان؛ رتبه سوم) را کسب کند، او پرسپولیس دایی را هم با تک گل علی قربانی شکست داد.


سپس به ذوب آهن رفت و با کسب سهمیه و دو قهرمانی جام حذفی نشان داد در فوتبال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او با ذوب به بلوغ تاکتیکی رسید و طی مدت زمان حضورش در این تیم حریف ترسناکی برای همه تیم‌های لیگ بود و در مسیر دو قهرمانی‌اش در جام حذفی هم سرخابی‌ها را کنار زد و هم سپاهان را شکست داد.


او تراکتور محروم و بی ستاره را تحویل گرفت. تراکتوری که بازیکنان سرشناس‌اش را از دست داده بود و با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه بود، شاکله‌اش را بازیکنان جوان و گمنام تشکیل می‌داد و یحیی با بازی دادن به محمد نادری، علی طاهران و محمدرضا آزادی و جوانان دیگر به مصاف رقبایش در لیگ رفت. عملکرد ضعیف ارطغرل ساغلام مربی ترک تبار به‌عنوان جانشین یحیی نشان داد چه بسا اگر هواداران تراکتور صبوری بیشتری به خرج می‌دادند؛ گل محمدی در تراکتور ماندگار می‌شد و مسیر فوتبالی‌اش هم به کل تغییر می‌کرد. اما او بعد از 22 بازی از تراکتور جدا شد و به پدیده مشهد پیوست.



شاید اوج کار یحیی را باید در پدیده جست‌و‌جو کرد، جایی که او به گواه اکثر کارشناسان بهترین فوتبال لیگ هجدهم را ارائه داد و از پدیده کم نام و نشان مدعی ساخت و سهمیه آسیایی گرفت.


پاس‌های پر تعداد و فوتبال مالکانه خصیصه پدیده یحیی بود، تیمی که در ضد حملات عملکرد بی نظیری داشت و اعتماد به نفس و نظم شاخصه آن بود.


یحیی بعد از جدایی از پرسپولیس در بُعد فنی کاملا خود را ثابت کرده و حمایت قاطع او از سیدجلال حسینی و کریم باقری هم نشان از بلوغ رفتاری او نسبت به دوران اول حضورش در پرسپولیس دارد. حالا او آماده اولین قهرمانی‌اش در لیگ و تاریخ سازی با پرسپولیس است.


فرزاد نیکقدم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته