دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1399 - 14:36
رئیس‌السادات خبر داد؛

ورود مجتمع تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز به پروژه پرورش ماهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز از بررسی شرایط پرورش ماهی در مجتمع تحقیقاتی - کشاورزی این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 501195

سیدمحمدرضا رئیس‌السادات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نی‌ریز از بررسی امکانات، ظرفیت‌ها و شرایط محیطی برای پرورش ماهی در مجتمع تحقیقاتی کشاورزی این واحد دانشگاهی واقع در قطرویه در 40 کیلومتری شهر نی‌ریز خبر داد.


وی با بیان این مطلب که برای پرورش ماهی باید شرایطی از قبیل محیط جغرافیایی، حجم آب لازم، شرایط دمایی و موارد دیگر را مورد لحاظ قرار داد، گفت: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن این طرح در برخی از نقاط استان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، بررسی‌ها و مشورت‌های لازم را با کارشناسان متخصص این امر به منظور راه‌اندازی استخر پرورش ماهی انجام داده‌ایم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز با تأکید بر این موضوع که  سرانه مصرف ماهی در کشور حدود ۸ کیلوگرم بوده که یک سوم متوسط سرانه جهانی آن است، افزود:  «برای راه‌اندازی و آغاز کار در مجتمع تحقیقاتی – کشاورزی دانشگاه، استخری با ابعاد 42 متر در 42 متر را در اختیار داریم و بستر این کار فراهم است.


این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط دمایی منطقه قطرویه، طبق بررسی‌های انجام شده  و مشورت‌های صورت گرفته با کارشناسان، زمینه برای پرورش ماهی کپور در مجتمع تحقیقاتی – کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز فراهم است.


رئیس‌السادات با تأکید بر اینکه این طرح قطعاً درآمدزا خواهد بود و سودآوری خالصی خواهد داشت، اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از مجموع پروتئین حیوانی مورد نیاز انسان از ماهی تأمین می‌شود و تقریباً یک سوم مردم جهان بیشترین پروتئین مصرفی خود را از ماهی بدست می‌آورند.


وی با بیان اینکه ماهی کپور ارزش غذایی بسیار بالایی دارد به آنا  گفت: این ماهی به‌دلیل ارزش غذایی بالا و برخورداری از بازار صادراتی مناسب ازجمله عرصه‌هایی است که از منظر اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی، موضوعیت دارد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته