دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1399 - 10:54
پایان یک تفاهمنامه؛

اعتراض 5 عضو کمیسیون فرهنگی شورا توافق 06 را برهم زد/ محسن هاشمی: موضوع 06 دیگر تمام شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارتش اعلام کرده چون اعضای شورا نسبت به توافق 06 اعتراض داشتند این تفاهمنامه را کنار گذاشته و موضوع را پیگیری نمی‌کند.
کد خبر : 501136
AALI9700.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران محسن هاشمی به اعتراض 5 عضو فرهنگی شورای شهر به تفاهمنامه ارتش با شهرداری بر سر واگذاری پادگان 06 به مدیریت شهری اشاره کرد که بر اساس گفته‌های رئیس شورای شهر، این اعتراضات منجر به لغو تفاهمنامه ارتش با شهرداری شد.


در این جلسه علی اعطا با انتقاد از توافق بر سر پادگان 06 اظهار کرد: اخیراً تذکری با امضای 6 عضو از شورا در رابطه با این توافق مطرح شد که توسط همکارم آقای حق‌شناس قرائت شد که 5 عضو کمیسیون فرهنگی و اینجانب که متأسفانه با گذشت مدت زمان قابل توجهی همچنان پاسخی به این تذکر داده نشده است.


درحالی که علی اعطا همچنان به این تفاهمنامه معترض بود محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صحبت‌های اعطا را قطع کرد و گفت: 06 دیگر تمام شده است. (ارتش) گفته 06 دیگر تمام شده است. گفتند چون اعضای شورا نسبت به این موضوع اعتراض کردند ارتش آن را کنار گذاشته و موضوع را پیگیری نمی‌کند بنابراین این تذکر پاسخی ندارد. تلفنی به من گفتند تا به شما اعلام کنم. نگران نباشید و دیگر پیگیری نکنید.


علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات رئیس شورای شهر تهران از ادامه این تذکر صرفنظر و به بخش دوم تذکر خود پرداخت و عنوان کرد: در بحث اصلاح ساختار که به مراحل جدی‌تری رسیده است و برخی از اعضای شورا برای بررسی دقیق‌تر موضوع با مدیران شهرداری جلساتی برگزار کردند.


وی افزود: طبق بند 8 و 30 ماده 80 قانون شورا وظیفه نظارت بر حسن اجرای اداره امور مالی شهرداری را دارد و ما به‌عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم از بودجه آن تا ریال آخر به‌عنوان بیت‌المال حفاظت کنیم.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در کمال تعجب قرارداد مطالعاتی برای اصلاح ساختار این معاونت با مهندسین مشاور معماری و شهرسازی بسته شده و براساس مطالعات صورت وضعیت درج و مبالغی پرداخت شده است.


اعطا ادامه داد: بخش متولی اصلاح ساختار در شهرداری تهران نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و عنوان کردند که پس از اطلاع متوجه شدیم که نتایج این موضوع قابل استفاده نیست.


وی تصریح کرد: این چه نوع اداره امور مالی در شهرداری است؟ من این موضوع را تضییع حقوق بیت‌المال و سوءمدیریت در حفظ دارایی‌ها و اموال نقدی می‌دانم و براساس بند 30 ماده 80 که از وظایف شورا اعلام موارد نقض و تخلف و اعلام به شهردار است به آقای حناچی در صحن علنی این موضوع را  اعلام و درخواست پیگیری، برخورد و پاسخگویی در این زمینه دارم.


انتهای پیام/4105


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته