دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجلیل از کتابداران و کارکنان کتابداری واحد کرمان

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب حلقه اتصال بین استادان و دنشجویان است.
کد خبر : 50104

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمود آقاجانی در همایش روز کتابدار در واحد کرمان، با یادآوری لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: اگر معتقد باشیم ارزش دانشگاه به پژوهش است این مهم میسر نیست مگر با اهمیت به کتاب و کتابخوانی.


وی با تشکر از حمایت‌های رئیس واحد کرمان در اجرای طرح توسعه و بهسازی کتابخانه مرکزی واحد کرمان افزود: با حضور دکتر آل طه تحول بزرگی در بخش کتابخانه و توسعه و تکمیل آن اتفاق افتاده است و امیدواریم روند توسعه کتابخانه دیجیتال که با حضور وی کلید خورده است سرعت بیشتری پیدا کند.


دکتر داریوش کاظمی رییس دانشکده ادبیات این واحد نیز با قرائت شعری از منظومه کلیله و دمنه رودکی، ایرانیان را جزو سردمداران توسعه علوم در جهان دانست و توضیح داد: بررسی متون قدیم نشان می‌دهد حتی پس از اسلام دانشمندان ایرانی در آندلس و پس از آن در زمان فاطمیون در مصر تاثیر شگرفی در توسعه علم و گسترش آن به سرزمینهای دیگر داشته اند.


دکتر علیرضا پیوند یکی دیگر از سخنرانان این همایش با ارائه فایلی کاربر مداری، کیفیت خدمات، تسهیل دسترسی به اطلاعات و سرعت در دستیابی به اطلاعات را از اصول ارائه شده در خدمات کتابداران برشمرد.


وی شعار خدمت مناسب به کاربر مناسب و در زمان مناسب و با ابزار مناسب را شعار جدید کتابخانه های مطرح دانست و افزود: امروزه کتابخانه از محلی برای انتقال اطلاعات به صورت یکسویه به محلی برای تبادل اطلاعات بین افراد تبدیل شده است.


در پایان این همایش از کتابداران و کارکنان زحمتکش این حوزه در واحد کرمان، قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته