دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به ریاست دهقانی فیروزآبادی؛

نخستین نشست شورای راهبردی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نخستین نشست شورای راهبردی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دهقانی فیروزآبادی سرپرست پارک علم و فناوری برگزار شد.
کد خبر : 501031
637300816551506238.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین نشست شورای راهبردی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا عصر امروز در سالن جلسات مهمانسرای حافظ برگزار شد.


دهقانی فیروزآبادی در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که برآمده از مردم و برای مردم است، برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله بسیار جدی است و در این زمینه از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کند.


وی اظهار کرد: از زمانی که پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به بنده سپرده شد، به دنبال ایجاد یک شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور هستیم، به این معنا که هر واحد دانشگاهی یک آزمایشگاه مرکزی داشته باشد که به‌صورت خصوصی بهره برداری شود و شرکت بهره‌بردار در قالب یک شبکه ملی به کل کشور خدمات ارائه کند.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 500 واحد و مرکز آموزشی فعال در سطح کشور دارد که که می توانیم از ظرفیت‌ها، امکانات، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شویم.


دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: به منظور آشنایی دانشجویان با نحوه فعالیت پارک های علم و فناوری پیشنهاد شده است تا درس یک یا دو واحدی رایگان با عنوان «آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری» در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود.


در ادامه این جلسه سیدمحمدجواد صدری مهر مدیرکل تجاری سازی و پارک علم و فناوری به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در پارک علم و فناوری پرداخت و گفت: کمیته ارزیابی و ارزش گذاری برای ارزیابی فعالیت ها تأسیس شد که این کمیته دارای 22 کمیته تخصصی زیرمجموعه از جمله برق ـ الکترونیک، بایوتکنولوژی، علوم شناختی و رفتاری، علوم زیستی و محیط زیست، حمل و نقل، عمران، اقتصاد دیجیتال و خدمات مالی، گیاهان دارویی و مهندسی کشاورزی و ... است.


در ادامه این جلسه اعضا شورا در خصوص افزایش تأثیرگذاری پارک در اکوسیستم فناوری کشور بحث و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته