دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجت‌الاسلام انصاریان: در موضوعات فرهنگی رابطه عاطفی و دلی تاثیرگذارتر از بحث فکری است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: در بحث فرهنگی رابطه عاطفی و دلی تاثیرگذارتر از بحث فکری است. مسئولان فرهنگی باید رابطه عاطفی و دلی با دانشجویان برقرار کنند و این تاثیرگذارتر از بحث فکری است.فقط فکر نیست که انسان را به کمال می رساند قلب و دل هم هست.
کد خبر : 50093

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر حمید انصاریان در سفری یک روزه با دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بافت دیدار و در جلسه شورای فرهنگی این واحد بیان کرد: در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای پاسخ به توقعات مقام معظم رهبری باید در دو بعد فکری و عاطفی برای دانشجویان برنامه ریزی کرد.


وی ادامه داد: باید برای دانشجویان بیشتر کار کرد. دانشجو ذاتا عقلانیت گراست و دنبال اغنای عقلی است. جلسات فکری و فرهنگی باید در راستای تقویت اندیشه دینی دانشجویان باشد. جهت‌گیری کلی مناسبت‌های اسلامی و برنامه‌های فرهنگی باید تقویت اندیشه دینی دانشجویان باشد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: دانشجویان باید با محتوای اندیشه اسلام آشنا شوند تا شبهاتی که دشمنان وارد می‌کنند نتواند دانشجویان را به سمت آنها سوق دهد. در این‌باره هم تعمیق ارزش‌های اسلامی و هم پاسخگویی به شبهات بحث‌های مهم و ارزشمندی است.


انصاریان با نقل قولی از مقام معظم رهبری در ارتباط باموعظه و خیرخواهی دست‌اندرکاران فرهنگی خاطرنشان کرد: خیرخواهی مسئولان فرهنگی نسبت به دانشجویان بستر را برای پذیرش مسائل آماده می‌کند. اخلاق و منش و رفتار ما با دانشجویان برای کسی که کار فرهنگی می‌کند مهم است. افسر فرهنگی در جبهه نرم را با این شیوه می توان آماده کرد.


حجت الاسلام قنادزاده دیگر سخنران این جلسه بود که از رویکرد جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان کرمان مبنی بر جلسات این نهاد در خارج از مرکز استان و در واحدها سخن گفت و نکات لازم را درباره مسائل فرهنگی و بخشنامه های موجود گوشزد کرد.


در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سالار محمدی سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد بافت با ارائه گزارشی از عملکرد فرهنگی سال 94 این واحد دانشگاهی بر ارتباط هرچه موثرتر با استادان و دانشجویان تاکید کرد.


پس از پایان جلسه شورای فرهنگی، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در جلسات جداگانه دیگری با دانشجویان تشکلها و نخبگان و استادان عضو تشکل هم‌اندیشی استادان دیدار کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته