دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1399 - 11:30
کدخدایی در نشست خبری:

نظر مجلس درباره رد یا تأیید اعتبارنامه نماینده‌ها برای شورای نگهبان محترم است/ سر و صداهای دشمنان نشان می‌دهد اصل توافق‌نامه ایران و چین درست است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان همان شورای نگهبان 88 است و از قانون پاسداری می‌کند، ما بر اساس اسناد متقن اعلام نظر می‌کنیم، نظر مجلس درباره رد یا تائید اعتبارنامه‌ها برای ما هم محترم است.
کد خبر : 500894
AG8I0113.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عباسعلی کدخدایی امروز در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: هنوز ما در شورای نگهبان مصوبه‌ای از مجلس یازدهم دریافت نکرده‌ایم و گزارش‌های ارائه شده مربوط به مجلس سابق است.


وی افزود: یکی از لوایح مفصل که برای ما ارسال شده بود، لایحه مالیات برارزش افزوده بود که مغایر با اصل ۸۵ اعلام شد.


کدخدایی درباره برگزاری دور دوم انتخابات هم گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم که شهریورماه برگزار می‌شود فقط برای حوزه‌های انتخابیه ای است که به حد نصاب نرسیدند.


وی اضافه کرد: انتخابات در حوزه نمایندگان فوتی و منتخبانی که رد اعتبارنامه شدند با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.


سخنگوی شورای نگهبان در ادامه از تصویب لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان خبر داد و گفت: این لایحه یکی دو نوبت بین شورا و مجلس دهم رفت و برگشت داشت.


وی با اشاره به برخی هجمه‌ها درباره اعتبارنامه یکی از منتخبان مجلس هم اعلام کرد: برخی از این هجمه‌ها از سر کینه‌توزی و برخی از نادانی است.


کدخدایی تأکید کرد: شورای نگهبان همان شورای نگهبان 88 است و از قانون پاسداری می‌کند، ما بر اساس اسناد متقن اعلام نظر می‌کنیم، نظر مجلس درباره رد یا تائید اعتبارنامه‌ها برای ما هم محترم است.


وی در رابطه با اعتبارنامه تاجگردون هم اعلام کرد: من قبلاً هم گفته بودم اگر اسناد جدید به ما می‌رسید شورای نگهبان بر اساس سندهای جدید اعلام نظر می‌کردیم.


قائم مقام شورای نگهبان با اشاره به اینکه اصل توافق با چین اقدام خوبی است و دولت محترم اعلام کرده اگر قراردادی منعقد بشود در اختیار مجلس می‌گذارد، تصریح کرد: سر و صداهای دشمنان نشان می‌دهد اصل این کار درست بوده است.


کدخدایی درباره تأیید صلاحیت برخی افراد برای انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت: رایزنی افراد با شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری کذب است. پیشاپیش درباره کاندیداتوری افراد اعلام نظر نمی‌کنیم و باید پرونده هر فرد در زمان بررسی صلاحیت همان انتخابات بررسی شود.


انتهای پیام/4082/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته