دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1399 - 08:15
حدادی در گفتگو با آنا:

اصلاح قانون انتخابات به ریاست جمهوری 1400 می‌رسد/ تشدید نظارت‌ها مدنظر است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از بررسی اولویت‌دار اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در پی این قانون نظارت‌ها تشدید خواهد شد.
کد خبر : 500704
61578272.jpg

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اولویت‌بندی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: اصلاح قانون انتخابات قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین دستور کار این کمیسیون است.


وی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات با هدف بهبود وضعیت بررسی کاندیداها و همچین روند انتخابات در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در کمیته‌های ذیل کمیسیون شوراها در دستور کار است.


 حدادی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دو کارگروه در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مشغول بررسی اصلاح قانون انتخابات هستند، تصریح کرد: کارگروه‌ها به صورت جدی بررسیها را در این رابطه انجام می‌دهند و امیدواریم بتوانیم در انتخابات ریاست جمهوری از اصلاحات انجام شده استفاده کنیم.


وی ادامه داد: در اصلاح قانون انتخابات تمام هم و غم ما تسریع در رسیدگی به این طرح با هدف استفاده از مصوبه مجلس در انتخابات  پیش رو است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات در بحث انتخابات شوراها بسیار راهگشا خواهد بود، افزود: متاسفانه اکنون در بخش ورودی به علت زیاد بودن کاندیداها بررسی صلاحیت‌ها با مشکل مواجه می‌شود که قانون مذکور برای این چالش نیز راهکاری دارد.


وی ادامه داد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری نیز خلأهای موجود با هدف بهبود روند برگزاری انتخابات برطرف خواهد شد.


حدادی همچنین از تلاش برای رفع مشکلات پیش‌روی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و برطرف کردن خلأهای آن خبر داد و گفت: در اصلاح قانون انتخابات نظارت‌ها تقویت خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از خلأهایی که امروز در سطح جامعه وجود دارد عدم نظارت بر عملکرد شوراها است،گفت: در قانون مذکور تمام تلاش ما این است که نظارت‌ها لحاظ شده و کارکرد و عملکرد شورا با توجه به اینکه هیئت‌های حل اختلاف اثربخشی کمی دارند نگاه کامل و جامعی داشته باشند. 


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته