دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 15:19

رئیس واحد گناباد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی میان دانشجویان و جوانان باید انگیزه ایجاد کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد به گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان و بویژه دانشجویان هم پرداخت و گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانشجویان و جوانان باید انگیزه ایجاد کرد و مطالعه دانشجویان صرف به مطاله کتب درسی و کمک درسی محدود نشود.
کد خبر : 50064

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مجتبی حسن زاده به همراه دکتر سعید بلوچیان معاون پژوهش و فناوری این واحد در بازدید از قسمت‌های مختلف کتابخانه با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به بیان اهمیت موضوع کتاب و فرهنگ کتابخوانی پرداخت و گفت: از دیرباز به ما گفته شده است که کتاب بهترین دوستمان است اما تنها در حد یک شعار نباید باقی بماند و باید بیشتر به این دوست خوب بهاء داده شود و قدر آن را دانست.


وی افزود: در فرهنگ غنی اسلام نیز توجه بسیاری به کتاب شده است در کتاب آسمانی و عظیم ما مسلمانان قرآن، به کتاب و کتب توجه شده است و خود قرآن معجزه پیامبر گرامی اسلام یک کتاب بسیار ارزشمند و هدایت کننده است که راه گشای تمامی بشر است.


حسن زاده اظهار کرد: در روایات و احادیث معصومین نیز به نقش و جایگاه کتاب توجه شده است.


وی زحمات کارکنان کتابخانه و بویژه مسئول کتابخانه نعیمی را یادآور شد و از آنان تشکر و قدردانی کرد.


معاون پژوهش و فناوری واحد گناباد هم با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، در سخنان خود به لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر کتابخوانی و نهادینه شدن آن تاکید و از همکاران خود در قسمت کتابخانه واحد قدردانی کرد.


مسئول کتابخانه واحد گناباد هم با ابراز خرسندی و تشکر از بازدید و حضور حسن زاده و توجه خاصی که به کارکنان دارد در گزارشی به امکانات کتابخانه واحد پرداخت.


جمیله نعیمی از بخش‌های متعدد و مجزای خدمات فنی، نشریات، مخزن کتب مرجع، دارا بودن نرم افزار پیشرفته سیمرغ تحت وب، سالن های مطالعه ویژه دانشجویان دختر و پسر و... نام برد.


وی با توجه امکاناتی که برای دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد مهیا شده است، افزود: دانشجویان دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی که برایشان مهیا و در نظر گرفته شده است به کتب، نشریات و مقالات مورد نیازشان دسترسی سریع و آسان داشته باشند.


نعیمی با توجه به تعامل سازنده و خوبی که بین کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی گناباد و کتابخانه های عمومی و مرکزی و همچنین کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان وجود دارد، دانشجویان رشته پرستاری را بیشترین مراجعه کنندگان کتابخانه واحد دانست و از اهدای کتاب به اعضای فعال کتابخانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته