دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 14:45

آیت‌الله علوی گرگانی:‌ عالمان بی‌دین حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کردند

یک مرجع تقلید با بیان اینکه «متأسفانه در جامعه شاهد برخی از بداخلاقی‌ها هستیم»، گفت: جامعه اسلامی اگر بخواهد غفلت کند و از آموزه‌های دینی جدا شود گرفتار همان آسیب‌ها و بداخلاقی‌ها خواهد شد.
کد خبر : 50061

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی مرجع تقلید در دیدار با مهندسان قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه «موعظه و نصیحت بهترین ارزش است»، اظهار کرد:‌ نصیح،ت انسان را به امور معنوی آگاه می‌کند.


وی با بیان اینکه انسان موجودی مادی و غفلت زده است و به همین دلیل نیاز به آگاهی و هشدار دارد تا از قیامت و معاد غافل نباشد، گفت: انبیا آمده‌اند تا چشم باطن انسان را نسبت به حقایق عالمین باز کنند.


علوی گرگانی با بیان اینکه دانشمندان باید به خدا پی‌ببرند، افزود: دانشمندان انسان‌های با کمال و با معرفت هستند و از این لحاظ با علم و کمال خود باید خدا را بهتر بشناسند و او را درک نمایند.


این مرجع تقلید با بیان اینکه «انسان در تاریکی قرار دارد و یکی از اهداف مبعوث شدن پیامبر(ص) برای این بوده که انسان از ظلمت به نور هدایت می‌شود»، تصریح کرد:‌ نوعا گمراهی و انحراف بشر به دلیل رهبری و پیشوایی عالمان بی‌دین و بی‌عمل است و این عالمان بی‌دین مصیبت‌های بزرگی در جامعه ایجاد کرده و نگذاشته‌اند دانشمندان و مردم نور حقیقت را دریابند.


علوی گرگانی با بیان اینکه «حضرت علی(ع) از دست همین انسان‌ها 25سال خانه‌نشین شد»، اظهار کرد: این گروه از عالمان بی‌دین انحرافات زیادی را در جامعه ایجاد کرده و مردم را به گمراهی کشانیده‌اند.


وی با بیان اینکه «متأسفانه در جامعه شاهد برخی از بداخلاقی‌ها هستیم»، گفتند: جامعه اسلامی اگر بخواهد غفلت کند و از آموزه‌های دین جدا شود گرفتار همان آسیب‌ها و بداخلاقی‌ها خواهد شد.


علوی گرگانی افزود: جامعه غفلت‌زده نمی‌تواند از گمراهی فرار کند و بهترین راه آن حضور و رهنمود در نزد عالمان دین و رهنمود گرفتن از رهبران دینی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مرجع تقلید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته