دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

تغییر عجیب بودجه فصل آینده ذوب‌آهن، دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟+اسناد

مجمع سالیانه شرکت سهامی ذوب‌آهن در شرایطی امروز برگزار خواهد شد که نکات عجیبی در بودجه فصل آینده این باشگاه وجود دارد.
کد خبر : 500520
lionelmessi-cropped_gum0xa9h7juk1h70llvxf0e1z.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مجمع سالیانه شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در شرایطی امروز به صورت مجازی برگزار می‌شود که در این مجمع بودجه پیشنهادی سال 1400-1399 با تفاوت نسبت به سال گذشته به تأیید خواهد رسید.


طبق اسنادی که از این بودجه برای اعضای مجمع و سهامداران باشگاه ذوب‌آهن ارسال شده و در اختیار خبرنگار خبرگزاری آنا قرار گرفته، تغییرات مهمی در انتظار این باشگاه اصفهانی است. پیشنهاد برای بودجه اصلی ذوب‌آهن که از کارخانه تأمین می‌شود 50 میلیارد تومان خواهد بود اما مشخص نیست با چه مقدار از آن موافقت می‌شود. سال گذشته نیز این مبلغ پیشنهاد شده بود اما با 25 میلیارد تومان موافقت شد.


جالب است فصل گذشته باشگاه ذوب‌آهن در مقاطعی با کمبود بودجه مواجه شد که دلیل آن عدم موافقت با بودجه پیشنهادی بود. نکته مهم در بودجه پیشنهادی برای سال پیش رو تخصیص 44 میلیارد تومان برای تیم بزرگسالان است که با توجه به نتایج ضعیف این تیم در فصل اخیر دور از انتظار است. برای تیم فوتبال بانوان نیز مبلغ 2 میلیارد تومان پیشنهاد شده است که رقم اندکی به نظر می‌رسد.


یکی از تصمیم‌های غیرمنتظره در بودجه پیشنهادی کاهش تعداد تیم‌های تحت پوشش باشگاه به 19 تیم است و تیم‌های دوومیدانی، فوتبال نونهالان استانی ب، بسکتبال بزرگسالان، تکواندو نوجوانان، شطرنج آقایان و بانوان، والیبال زیرمجموعه و تیر و کمان بانوان حذف شده‌اند. مهم‌ترین تیم حذف شده بسکتبال است که قطعاً به لیگ برتر بسکتبال نیز لطمه می‌زند چون این تیم از تیم‌های با قدمت محسوب می‌شود.


باشگاه ذوب‌آهن فصل پیش به خاطر صعود به لیگ قهرمانان آسیا 407 هزار دلار از AFC درآمد داشت و این فصل خبری از  این کمک بین‌المللی نخواهد بود. یکی دیگر از نکات عجیب این است که جواد محمدی مدیرعامل فعلی ذوب‌آهن به بدهی 100 میلیارد تومانی این باشگاه اشاره کرده بود در شرایطی تنها 7 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته این ادعای محمدی است و وی در مقابل درخواست سعید آذری مدیرعامل پیشین برای ارائه مدرک، سکوت اختیار کرد و همچنین کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در نیم‌فصل اعلام کرد؛ ذوب‌آهن به همراه سپاهان هیچ بدهی نداشته و مشکلی برای جذب بازیکن ندارند.  باید دید در مجمع امروز با چه مقدار از بودجه پیشنهادی از سوی مسئولان حاضر در مجمع موافقت می‌شود. آن هم در مجمعی که خبری از سهامداران خُرد که از وضعیت مالی باشگاه ناراضی بودند، برخلاف سال‌های گذشته نیست.


وضعیت باشگاه ذوب‌آهن در فصل جاری تا به الان به نوعی رقم خورده که علاوه بر هوادارانش ما نیز باید نگران آینده این تیم قدیمی فوتبال ایران باشیم. این باشگاه اصفهانی در فصل جاری علاوه بر مشکلات و معضلات مدیریتی، در حیطه فنی نیز عملکردی بحرانی داشته است. از دست دادن ساده‌لوحانه امیرارسلان مطهری، ناکامی در نتیجه‌گیری، با احتساب حسن استکی تغییر ۴ سرمربی، ناکامی در بازگرداندن میودراگ رادولوویچ و فاجعه انتخاب لوکا بوناچیچ و تمدید قرارداد چند میلیاردی با مهدی خلیل در این شرایط از جمله اتفاقات نگران‌کننده برای گاندوها (لقب ذوب‌آهن) به حساب می‌آید.


با توجه به اینکه قرار بوده طبق تصمیم کارخانه ذوب‌آهن تیم‌های حرفه‌ای از دستور کار این باشگاه کنار گذاشته شوند، اما باید پرسید که چرا برخی تیم‌ها منحل شده‌اند اما بودجه تیم فوتبالشان به این اندازه افزایش پیدا کرده است؟ قصد ذوب‌آهن این است که در ورزش حرفه‌ای سرمایه‌گذاری‌اش را کم کند، پس چرا به جای کاهش بودجه افزایش بودجه در دستور کار قرار دارد و فقط این برخی تیم‌ها هستند که با وجود افزایش بودجه باید منحل شوند. در این شرایط باید ما دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس‌؟


اسناد باشگاه ذوب‌آهن


اسناد باشگاه ذوب‌آهن


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته