دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1394 - 10:34

حامیان لاریجانی به دنبال جریان سوم؛ ترجیح اعتدال‌گرایی به اصولگرایی

خبرها حاکی از آن است که علی لاریجانی، رئیس مجلس و هوادارانش در انتخابات آینده با جبهه‌ای از اعتدالیون به میدان می‌آیند. پیش از این صحبت‌هایی درباره تشکیل حزبی با محوریت فراکسیون رهروان ولایت در میان بود اما بعد از اینکه این موضوع به نتیجه‌ نرسید، با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس گمانه‌زنی‌ها برای تشکیل جریانی سیاسی از اعتدال‌گرایان اصولگرا با محوریت علی لاریجانی افزایش یافته است. جریانی که به نظر می‌رسد بیش‌‌ از آنکه چشم به فرمان سازوکار انتخاباتی اصولگرایان بماند، می‌کوشد به عنوان بخشی از جریان اعتدال (جناح سوم) در کشور معرفی شود.
کد خبر : 50032

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جواد هروی، نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، با اشاره به پیشنیه تشکیل جبهه‌های اعتدالی در کشور اظهار کرد: در جریان تشکیل هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس نهم، تلاش‌هایی برای تشکیل جبهه فراگیر اعتدال به دبیر کلی آقای لاریجانی آغاز شد که با هجمه‌هایی روبه‌رو شد. در آن مقطع با توجه به اولویت بحث مذاکرات، این اقدام‌ها به حاشیه رفت اما امروز مجددا فضایی تازه برای تشکیل این جریان آن هم به صورت کاملا آشکار به‌وجود آمده‌ است.


وی افزود: اکثریت مجلس دهم را اعتدال‌گرایان به محوریت آقای لاریجانی تشکیل خواهند داد و تصور می‌کنم اولین حزب شناسامه‌داری که در این راستا فعالیت خواهد کرد، همین جریان خواهد بود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره احتمال ائتلاف میان جریان اصولگرایی معتدل نزدیک به لاریجانی و جریان اعتدالگرای نزدیک به دولت، تصریح کرد: همکاری با این عزیزان تنها یکی از احتمال‌هاست و به هر حال این گمانه‌زنی‌ها مطرح می‌شود.


لاریجانی، سیاست‌مداری باهوش


در همین باره، عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: کشور به این جبهه نیاز دارد، ولی باید حواسمان باشد که اعتدالیون اصلاح‌طلب و اصولگرا در آن عضویت داشته باشند و فقط مختص به یک جریان نباشد.


وی افزود: تشکیل جبهه اعتدال از سوی آقای لاریجانی که سیاستمداری باهوش است، مطلوب است، ولی اگر در این جریان فقط اصولگرایان باشند جبهه اصولگرایی خواهد بود و به سود اعتدالیون این جریان نیست و اگر صرفا اصلاح‌طلبان باشند باز هم مورد قبول نیست چراکه نتایج مورد نظر را به بار نمی‌آورد.


رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس تصریح کرد: این جبهه به‌زودی اعلام موجودیت خواهد کرد ولی امیدواریم که بتواند اعتدالیون دو جریان را گرد هم بیاورد.


اما ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان برخلاف افرادی که نگرشی مثبت نسبت به به تشکیل جبهه اعتدالی لاریجانی دارند معتقد است که تشکیل این جبهه به ضرر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت است. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اعلام کرد که تشکیل این جبهه آرا را سرشکن می‌کند چراکه ماهیت اصولگرایی و یا اصلاح‌طلبی آن مشخص نیست. نکو تأکید دارد که باید ماهیت این جبهه مشخص شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته