دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 13:17
حسن رنگرز:

توقع زیاد از کشتی فرنگی کار درستی نیست/ ورزشکاران رشته‌های انفرادی مظلوم هستند

قهرمان سابق کشتی جهان گفت: تنها وزارت ورزش مسئولیت حمایت از ورزشکاران را بر عهده ندارد، بلکه دولت و بخش‌ خصوصی هم باید در این امر ورود پیدا کنند.
کد خبر : 50023

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد وضعیت فعلی کشتی فرنگی در آستانه مسابقات المپیک، بیان داشت: «در کشتی ایران ظرفیت های زیادی در بحث فنی حضور دارند که باید از همه این ظرفیت ها استفاده کرد. خوشبختانه با حضور محمد بنا در تیم ملی، روحیه از دست رفته تیم که بعد از مسابقات جهانی آمریکا در کشتی ایران حکمفرما شد، به کشتی‌گیران برگشت. ملی پوشان تیم ملی با نظم و انضباط خاصی وارد اردوها شدند و با تمرینات منظم و سخت در پی بدست آوردن آمادگی بالا جهت حضور در المپیک هستند.»


رنگرز در مورد افتخارات کشتی فرنگی در المپیک لندن و تکرار این مدال‌ها در المپیک ریو گفت: «با توجه به نتایج بدست آمده در المپیک لندن، در شرایط کنونی کار برای بنا سخت است. توقعی که از تیم ملی کشتی فرنگی می رود، کار درستی نیست، همه ما دوست داریم موفقیت لندن در ریو تکرار شود اما دورنمای کشتی ایران نشان از آن دارد که تکرار مدال‌های المپیک قبلی، کار سختی است. البته با تیمی که در حال حاضر در اختیار داریم و آمادگی روانی و جسمانی بالایی که با حضور بنا در بین کشتی گیران شکل گرفته است، می‌توانیم امیدوار باشیم تا در ریو به نتایج لندن نزدیک شویم.»


نایب رئیس سابق فدراسیون کشتی در مورد مشکلات مالی ورزشکاران این رشته اظهار داشت: «کشتی گیران و سایر ورزشکاران رشته های انفرادی که برای ایران افتخارآفرینی کردند، مظلوم واقع شده‌اند. ورزش ایران به مدال هایی که از سوی این ورزشکاران کسب می شود، نیاز اساسی دارد و به همین دلیل مسئولان باید نگاه ویژه ای نسبت به این عزیزان داشته باشند. خیلی از ورزشکاران به خصوص کشتی‌گیران بخاطر منش پهلوانی، مشکلات مالی و معیشتی خودشان را رسانه‌ای نمی‌کنند.»


وی ادامه داد: «در مورد حمایت از ورزشکاران و مدال آوران، تنها وزارت ورزش متولی این امر نیست بلکه دولت و بخش خصوصی هم باید در این کار ورود پیدا کنند، زیرا یک ورزشکاری که در المپیک یا مسابقات جهانی مدال کسب می کند و پرچم ایران را بالا می‌برد، افتخاری است که برای ایران کسب کرده و فقط مختص ورزش نیست.»


رنگرز در مورد حمایت وزارت ورزش از ورزشکاران اعزامی به مسابقات المپیک، گفت: «وزارت ورزش در دور قبل المپیک، حمایت خوبی از ورزشکاران انجام داد و نتایج آن را هم در المپیک لندن شاهد بودیم. در شرایط کنونی که 9 ماه وقت تا شروع مسابقات المپیک داریم باید این حمایت‌ها صورت گیرد و پاداش مالی را فقط منوط به کسب مدال نکنیم. امیدواری همه ملت ایران این است تا ورزشکاران عزیز ما در مسابقات جهانی و المپیک، افتخار آفرینی کنند و با حمایت مسئولان این امر تحقق یابد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته