دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1399 - 16:28

آیا محدودیت های کرونایی به تهران بر میگردد؟

 با توجه به احتمالات شیوع بیشتر کرونا، احتمال میرود برخی محدودیت ها دوباره اجرایی شود.
کد خبر : 500200
4464216.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بنا بر گفته مسئولان وزارت بهداشت و استاندار تهران، میزان شیوع و انتقال بیماری کرونا اگر از یک حدی عبور کند، اجبارا برخی از محدودیت‌ها دوباره اعمال می شود.


مشکل اساسی


عمده مشکلات این روزها که منجر به شیوع چشمگیر دوباره ی کرونا شده، مراسم جشن، ترحیم و دورهمی ها است.
در حوزه اصناف نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، اوایل فروشنده‌ها به مساله بهداشت و رعایت آن کنترل و مدیریت داشتند و بر ورود مشتری‌ها به مغازه‌ها نظارت بیشتری بود و با رعایت فاصله‌گذاری انجام می‌شد، ‌اما اکنون این موارد رعایت نمی‌شود و عواقب آن شامل حال خود اصناف و مراجعه‌کنندگان خواهد شد.
همچنین درخصوص رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و برای کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، قوانین سختگیرانه‌تری اعمال می شود.


در استان‌هایی که وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز کرونا اعلام شده، متناسب با وضعیت هر منطقه، فعالیت مراکز آموزشی و تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و آرایشگاه‌های زنانه ممنوع شده است.


برهمین اساس از همه اقشار، دستگاه‌ها و واحدها و اتحادیه‌ها درخواست میشود که همکاری لازم را داشته باشند تا به مرحله محدودیت های اجباری نرسیم.


بازگشت محدودیت‌ها در همه استان‌ها بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان، اعلام به ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی موضوع در وزارت بهداشت و وزارت کشور است.


وضعیت تهران


در وضعیت تهران هنوز تغییری مشاهده نشده است، اما با این روند رشد بیماری، پیش بینی می‌شود برخی از محدودیت‌ها مجددا باز گردد.
در مورد اعمال محدودیت‌ها در تهران نیز مواردی توسط ستاد مقابله با کرونا در تهران به استانداری اعلام شده و همه این موارد در حال بررسی است. در صورت اعمال محدودیت، این محدودیت ابتدا به صورت یک هفته‌ای خواهد بود و اگر نیاز به تمدید محدودیت باشد، برای یک هفته دیگر محدودیت‌ها تمدید می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته