دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1399 - 00:05
طغیانی در گفتگو با آنا خبر داد؛

چکش‌کاری طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی مجلس/ سهام عدالت ساماندهی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلایل مطرح شدن انبوهی از طرح‌ها توسط نمایندگان، گفت: به همین علت کمیسیون‌های تخصصی مجلس مسئول بررسی و اولویت‌‎بندی به طرح‌ها هستند.
کد خبر : 500119

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به چرایی مطرح‌شدن طرح‌های عدیده از سوی نمایندگان در مجلس، گفت: نمایندگان به‌عنوان وکیل مردم باید هر کدام وظیفه‌ای که بر دوش خود احساس کرده و یا موکلان از آن‌ها انتظار دارند را دنبال کنند ازاین‌رو ارائه طرح‌های مختلف به این دلیل است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اولویت‌بندی صحیحی در مورد ساماندهی برخی طرح‌ها و لوایح وجود ندارد، افزود: در حال حاضر اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح از سوی کمیسیون‌های تخصصی مجلس در جریان بوده و به‌این‌ترتیب ساماندهی پیشنهادهای مختلف صورت می‌گیرد.


وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس اولویت‌بندی‌هایی لحاظ شده و می‌دانیم برای چه طرحی باید وقت گذاشته شود، تصریح کرد: نکته مهم در خصوص طرح‌ها و لوایح این است که بخشی از آنچه در مجلس رخ می‌دهد در صحن بوده اما بخش اعظم دیگر از بررسی‌ها در کمیسیون یا کمیته‌های ذیل آن است.


طغیانی ادامه داد: هر روز حتی روزهایی که در ظاهر مجلس تعطیل بوده یا نمایندگان در حوزه انتخابیه به سر می‌برند جلسات غیررسمی کمیسیون با تعدادی از نماینده‌ها، کمیته‌ها یا بدنه اجرایی دولت در حال انجام است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به نشست دو هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس‌کل بانک مرکزی، گفت: این نوع نشست‌ها فقط به‌یک‌بار تعامل منتهی نشده و به‌صورت مرتب کمیته‌های ذیل کمیسیون نیز درگیر بحث و بررسی‌هایی با حضور مسئولان مربوطه هستند.


وی با بیان اینکه خروجی همه بحث و بررسی‌ها با اولویت‌بندی در صحن بررسی می‌شود، افزود: علی‌رغم آنچه از طرح‌های در ظاهر غیرمنسجم دیده می‌شود کار تخصصی در کمیسیون‌ها رخ می‌دهد.


طغیانی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد طرح در مجلس یازدهم تاکنون به کمیسیون اقتصادی رسیده است، گفت: تعدادی طرح مانند طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صحن اعلام وصول‌شده که هنوز به کمیسیون نرسیده است، آنچه اکنون به کمیسیون رسیده و ما روی آن کار می‌کنیم بحث ساماندهی سهام عدالت است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه در بحث سهام عدالت تعدادی از افراد با وجود اینکه مشمول بوده‌اند سهام دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده در خصوص آیین‌نامه دولت و کمیسیون ویژه مجلس دهم درباره سهام عدالت و انتخاب روش غیرمستقیم اشکالات و خلاءهای احصاء شده که درصدد رفع آن‌ها هستیم.
 


انتهای پیام/4151/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته