دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1399 - 16:56
ظریف در نشست گفتگوهای مدیترانه:

اروپا باید در مقابل ویروس یک‌جانبه‌گرایی بایستد

وزیر امور خارجه گفت: اروپاییان اینستکس را راه‌اندازی کردند؛ ولی هیچ پولی در این مکانیسم قرار ندادند. اروپا باید در مقابل ویروس یک‌جانبه‌گرایی بایستد.
کد خبر : 500068
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز  در سخنرانی خود در نشست گفتگوهای مدیترانه (MED2020) ایتالیا که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین بار از مکانیسم حل اختلاف در نوامبر ۲۰۱۶ استفاده کردیم و بعد از خروج ترامپ از برجام در می ۲۰۱۸، ما برای دومین بار درخواست این مکانیسم را کردیم.


ظریف ادامه داد: بعضی از دوستان اروپایی ما فکر می‌کنند که مکانیسم حل و اختلاف فقط در اختیار آن‌ها بوده است؛ ولی این ایران بود که برای اولین بار از این مکانیسم استفاده کرد.


وی گفت: اروپاییان تعهداتی دادند که باید به آن عمل می‌کردند. آن‌ها به این تعهدات عمل نکردند و ایران آماده است که اگر آن‌ها تعهدات خود را کامل اجرایی کنند، ما هم تعهدات خود را کاملاً به اجرا دربیاوریم.


رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: ایران در طول ۴۰ سال تحریم، همیشه ایستادگی کرده است. آن‌ها می‌گویند غذا و دارو جزو تحریم نیست؛ ولی در واقع هیچ بانکی حاضر نیست که برای خرید دارو و غذا پول منتقل کند. ما احتیاجی به کمک مالی نداریم، ما پول داریم و می‌خواهیم از پولی که در اروپا و یا کره جنوبی داریم استفاده کنیم تا دارو و غذا بخریم.


ظریف عنوان کرد: اروپاییان اینستکس را راه‌اندازی کردند؛ ولی هیچ پولی در این مکانیسم قرار ندادند. اروپا باید در مقابل ویروس یک‌جانبه‌گرایی بایستد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته