دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درسی که ژاوی به مربیان جوان داد

ژاوی هرناندز به مربیان جوان علاقه‌مند به سرمربیگری در پرسپولیس و استقلال درس جالبی داد.
کد خبر : 499856
ژاوی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ژاوی هرناندز فصل آینده نیز سرمربی تیم السد قطر خواهد بود تا دومین فصل حضورش را در این تیم در قامت سرمربی تجربه کند. این مربی اسپانیایی 5 سال پیش به‌عنوان بازیکن از بارسلونا جدا شد و پس از 4 فصل بازی برای السد، از فصل پیش مسئولیت سرمربیگری را قبول کرد.


مربی 40 ساله و جوان فوتبال دنیا از باشگاه بارسلونا پیشنهاد مربیگری داشت و اخیراً نتایج ضعیف کیکه ستین باعث شده بود تا رسانه‌ها گمانه زنی کنند او هدایت تیمی که زمانی بازیکن آن بود را خواهد پذیرفت اما ژاوی اعلام کرده باید در امر مربیگری تجربه لازم را روی نیمکت تیم‌هایی که سطح پایین‌تری نسبت به بارسلونا دارند، به دست آورد و در صورتی که در آینده شایستگی سرمربیگری در این تیم را داشته باشد چنین مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد.


رفتاری که ژاوی در مقابل پیشنهاد سرمربیگری بارسلونا انجام داد باید مورد توجه مربیان ایرانی قرار بگیرد که سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس و استقلال در کارنامه آن‌ها دیده می‌شود. این مربیان که تعدادشان کم نیست به محض دریافت پیشنهاد سرمربیگری در تیم سابقشان، مسئولیت مهمی را قبول می‌کنند و زمانی که نتایج قابل قبولی نمی‌گیرند و با اعتراض هواداران که بسیاری از آن‌ها اصرار به حضورشان داشتند، مواجه می‌شوند یا استعفا می‌دهند یا اینکه باشگاه عذرشان را می‌خواهد، البته مورد دوم بیشتر رخ داده است.


لازم است مربیان جوانی که تمایل به سرمربیگری در پرسپولیس و استقلال دارند به این موضوع توجه کنند که با دانش فنی بالا و توانایی هدایت تیم سابقشان قبول مسئولیت کنند تا خیلی زود ناچار به ترک نیمکت تیم محبوبشان نشوند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب