دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1399 - 16:23
دکتر طهرانچی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی:

بذرهای هیبریدی و مالچ رُسی دانشگاه آزاد اسلامی آماده تولید انبوه است/ آمادگی برای ایجاد ایستگاه‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ دانشکده کشاورزی در کشور می‌تواند شبکه گسترده آموزشی و تحقیقاتی ایجاد کند تا در هر نقطه از کشور یک ایستگاه تحقیقاتی فعال داشته باشد.
کد خبر : 499845
1.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کرد.


دکتر طهرانچی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۴ هزار آزمایشگاه مجهز بوده که به طور مستقیم با بخش کشاورزی در ارتباط است، گفت: یکی از برنامه‌های ما در زمینه توجه به حوزه کشاورزی و توسعه خدمات آموزش و تحقیقاتی در این بخش، ایجاد مزارع آموزشی تولیدی است. با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ دانشکده کشاورزی در مناطق مختلف کشور دارد، می‌توانیم شبکه گسترده آموزشی و تحقیقاتی ایجاد کنیم تا در هر نقطه از کشور یک ایستگاه تحقیقاتی فعال داشته باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت نامساعد آموزش علوم کشاورزی و منابع طبیعی در کشور، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی بیش از ۱۷۰۰ عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت گروه کشاورزی دارد، این در حالی است که تعداد دانشجویان این گروه کمتر از ۷ هزار نفر است که این موضوع به‌شدت نگران‌کننده و بیانگر این است که آموزش ضعیف کشاورزی، برای امنیت غذایی تهدید محسوب می‌شود، چرا که متأسفانه در طول این سال‌ها کمتر به اهمیت آموزش کشاورزی توجه شده و به‌نوعی سیستم آموزشی ما تربیت نیرو را برای بخش‌های دولتی انجام می‌داد، نه آموزش برای افزایش تولید و بخش خصوصی.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد مقطع دکتری حرفه‌ای کشاورزی خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تولید بذر به سمتی حرکت کرده که در حوزه سبزی و صیفی‌جات بتواند از ظرفیت علمی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان خود در گلخانه و مزارع کشاورزی این دانشگاه که به‌صورت آموزشی و تولیدی فعالیت خواهند کرد، استفاده کند.


عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیحاتی درباره فعالیت این دانشگاه در زمینه تولید بذر هیبرید خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل، کنترل بیولوژیک و تولید عوامل بیولوژیکی برای گلخانه‌ها و همچنین تولید مالچ رسی برای جلوگیری از فرسایش خاک ارائه کرد و از آمادگی این دانشگاه برای تولید انبوه این محصولات و ارائه آنها به بازار خبر داد.


محمدعلی باغستانی و محمدرضا اردکانی مجریان طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی،  پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه که در دفتر کار وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، حضور داشتند.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته