دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1399 - 15:52
شیوع کرونا در جهان؛

کرونا در آمریکا 132 هزار کشته بر جای گذاشت/ بازگشت اسپانیا به صدر آمار شیوع کووید-19 در اروپا

شیوع کرونا در آمریکا در حالی باعث مرگ بیش از 132 هزار نفر شده است که رئیس‌جمهور این کشور اصرار داشت جشن روز ملی استقلال آمریکا را در کاخ سفید و باشکوه برگزار کند.
کد خبر : 499807
55.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده از میزان شیوع کرونا در جهان نشان می‌دهند تاکنون  11 میلیون و 400 هزار و 164 نفر به کروناویروس مبتلا شده و 533 هزار و 874 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۶ میلیون و 452 هزار و 980 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت یک میلیون و 578 هزار و 376 نفر در جایگاه دوم، روسیه با 681 هزار و 251 نفر در جایگاه سوم، هند با 675 هزار و 453 نفر در جایگاه چهارم و پرو با 299 هزار و 80 نفر در جایگاه پنجم کشورهای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند. طبق این آمار اسپانیا بار دیگر به صدر کشورهای اروپای مرکزی در میزان ابتلا به کرونا بازگشته است.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا


بیشتر بخوانید:


ثبت بیش از ۵۷ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا


کلینتون: من رئیس‌جمهور بودم وضع بهتر بود


جهش ناگهانی آمار ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا باعث شد تا جشن‌های روز استقلال آمریکا تحت‌الشعاع قرار بگیرد و بسیاری از برنامه‌ها لغو شود. همچنین مانورهای نمایشی در ایالت‌های مختلف لغو و سواحل فلوریدا و کالیفرنیا بسته شده است. با وجود این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «در حال حرکت به سوی پیروزی بزرگ در مقابل طاعون وحشتناک نشئت‌گرفته از چین» است.


با وجود نگرانی‌ها از شیوع کرونا، در روز استقلال آمریکا صدها نفر در مهمانی کاخ سفید به میزبانی ترامپ شرکت کردند. کاخ سفید بی‌توجه به این موضوع شهردار واشنگتن و صدها پرسنل پزشکی را که در درمان بیماران کووید-۱۹ مشارکت کردند، به مهمانی دعوت کرد.


نابسامانی درمان کرونا و افزایش اعتراضات مردمی به این موضوع باعث شد تا هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ در سال 2016 هم‌سو با مردم از نحوه مدیریت مقابله با شیوع ویروس به‌وسیله دولت کنونی انتقاد کند. وی گفت: اگر من رئیس‌جمهور می‌شدم، اقدامات بهتری برای مقابله با شیوع بیماری اتخاذ می‌کردم.


هیلاری کلینتون


در 24 ساعت گذشته 25 هزار و 492 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا گزارش شده است. همچنین ۲۵۴ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان به 2 میلیون و 936 هزار و 132 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 132 هزار و 318 نفر افزایش یافت.


ثبات شاخص ابتلا به کرونا در روسیه


طبق اعلام وزارت بهداشت آلمان، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور ۲۳۹ مورد افزایش یافت و تعداد کل مبتلایان به 197 هزار و 418 نفر رسیده است. همچنین با فوت دو نفر مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان به ۹ هزار و 81 نفر افزایش یافت.


ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه نیز گزارش کرد تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در این کشور 6 هزار و 736 نفر بود و به این ترتیب مدت 10 روز است که این شاخص زیر 7 هزار مورد در روز باقی مانده است.



تاکنون در روسیه 681 هزار و 251 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و برای ششمین روز متوالی است که رشد روزانه ابتلا از یک درصد تجاوز نکرده است. همچنین تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور 134 مورد افزایش یافت تا در مجموع به رقم 10 هزار و 161 نفر برسد.


آمار شیوع کرونا در ترکیه


بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اولویت کابینه‌اش را حل بحران کرونا و سپس الحاق کرانه باختری عنوان کرد و گفت: طرح فعلی درباره الحاق باید با سرعت، ولی در زمان و مکان مناسب انجام شود.


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: از 48 هزار و 248 آزمایش 24 ساعت گذشته یک‌هزار و 154 مبتلای جدید شناسایی شده است. به این ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا به 204 هزار و 610 نفر افزایش یافت. همچنین با درگذشت 20 نفر دیگر در همین مدت تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا به 5 هزار و 206 نفر افزایش یافته است.


بازگشایی تاج‌محل


گرچه آمارها حاکی از افزایش شیوع کرونا در هند است، ولی مقام‌های این کشور از بازگشایی بنای تاریخی تاج‌محل برای بازدید علاقمندان خبر دادند. گردشگران موظف هستند در مدت بازدید ماسک بر چهره داشته باشند، فاصله اجتماعی را حفظ و از دست زدن به سنگ‌های مرمرین تاج‌محل خودداری کنند.


انتهای پیام/4106/4033/\


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته