دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1399 - 14:00

پیام اسماعیل هنیه به دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و پیام رئیس دفتر سیاسی حماس را به وی تقدیم کرد.
کد خبر : 499792
4325ede0-a0dd-433b-bfad-5f106c157154.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خالد قدومی روز گذشته به دیدار حجت‌الاسلام شهریاری رفت و با وی دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای رایزنی کرد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار گفت: اکنون تلاش می‌شود فلسطین را حذف کنند و متأسفانه شاهدیم حق حیات و حقوق بشر را از ملت فلسطین در کرانه باختری می‌گیرند. باید سازمان‌های حقوق بشری جوابگو باشند که چرا امروز حقوق اولیه ملت فلسطین رعایت نمی‌شود.


وی با بیان اینکه انسجام لازم در کرانه باختری در حال کم شدن است، افزود: امروز رژیم صهیونیستی از تفرقه جهان اسلام سوء استفاده می‌کند. دشمن در حال عمل کردن به توطئه‌های شوم خود است، موضع‌گیری و محکوم کردن کافی نیست و مشکل را حل نمی‌کند؛ بلکه به ایده بنیادی نیاز داریم. با دشمن زورگو و جبار باید با روش خودش مواجه شد.


شهریاری با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید در مقابل ظلم و زور پاسخگو باشند، تأکید کرد: نباید به دشمنان اسلام دست دوستی دراز کرد. کشورهای اسلامی درقبال موضوع فلسطین مرتکب خیانت شده‌اند. ما نباید در مقابل این خیانت‌ها ساکت باشیم، باید به‌عنوان عالمان دینی در سخنرانی‌های خود این ظلم آشکار را فریاد بزنیم. 


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از برخی کشورهای عربی برای تلاش در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی ماندنی نیست و رفتنی است و چه‌بسا به‌زودی از درون نابود خواهد شد. ما به برادران مسلمان خود توصیه می‌کنیم در امور ماندنی و باقی سرمایه‌گذاری کنند و دل به حمایت کفار نبندند.


همچنین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از توافق فتح و حماس ابراز خشنودی کرد و گفت: ما نیازمند حرکتی عملیاتی در کرانه باختری هستیم.


در این دیدار پیام ویژه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس برای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به‌وسیله خالد قدومی تقدیم حمید شهریاری شد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشکر از این پیام گفت: ما پیام را به مراجع و علمای جمهوری اسلامی ایران خواهیم رساند. 


قدومی با انتقاد از سران برخی کشورهای عربی گفت: عادی‌سازی روابط میان دشمن صهیونیستی و برخی کشورهای عربی برایشان بسیار خطرناک است و جایگاه اخوت اسلامی را که مورد امر و توصیه قرآن است، متزلزل می‌کند.


وی درباره موضوع «معامله قرن» گفت: معامله قرن به‌وسیله نتانیاهو و ترامپ طراحی شده است. اکنون دشمن صهیونیستی از درون در ضعف قرار دارد، ولی متأسفانه برخی از کشورهای عربی تلاش می‌کنند با این رژیم ارتباط برقرار کنند. عادی‌سازی روابط نوعی توافق با ظالمان و خلاف سیره رسول‌الله (ص) است. امیدواریم این برادران متنبه شوند و از اشتباه خود بازگردند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته