دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1399 - 12:58
مولوی:

کارشناس‌های اقتصادی وزارت خارجه مدرک مرتبط ندارند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه گفت: اکثر کارشناسان اقتصادی وزارت خارجه مدرک مرتبط ندارند.
کد خبر : 499761
3.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز بهارستان با انتقاد از صحبت‌های وزیر امور خارجه گفت: مگر نه اینکه مدعی هستید تسهیل‌گر امور اقتصادی بودید، اصلاً در وزارت امور خارجه کارشناس اقتصادی دارید؟ کارشناسانی که معرفی می‌کنید دارای مدارک تحصیلی مرتبط با امور فرهنگی و سیاسی هستند!


وی ادامه داد: عدد و ارقام بیانگر این است که حجم مبادلات اقتصادی ایران با کل جهان 98 درصد است، ولی با اروپا 2 درصد است، از سوی دیگر اکثر پست‌هایی که شما در اروپا دارید تکمیل شده و همچنان بر سر آنها دعوا وجود دارد، چرا با کشورهایی همچون چین، هند و عراق که حجم مبادلات ایران است، در حد سفیر و کنسولگری با مشکل مواجه هستید.


مولوی اضافه کرد: مدعی بودید بیشترین سفر و مراودات را با عراق دارید، بگویید نتایج آخرین سفر رئیس جمهور که به این کشور سفر کرد چه شد؟


وی تصریح کرد: قرار بود کمیسیونی برای لایروبی اروند و مراودات مرزی تشکیل شود، چه نتیجه‌ای داشت؟ جز اینکه نتیجه این اکنون مرز شلمچه تعطیل شده است و محور بزرگ اروندرود که زمانی محل تجارت، گردشگری و صیادی بود بی‌فایده مانده است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد جواد ظریف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته