دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر رادیو ایران در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

تعامل برنامه‌های رادیویی با مخاطب در فضای مجازی ضروری است/ «پنجشنبه‌جمعه» برنامه‌ای با ساختار نو و جذاب

مدیر رادیو ایران از ضرورت تعامل برنامه‌های رادیویی با مخاطبان در فضای مجازی می‌گوید.
کد خبر : 499735
AALI7459.jpg

محمدجعفر محمدزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی در حوزه صیانت از زبان فارسی عنوان کرد: رادیو ایران به‌عنوان پایگاه اصلی صیانت از زبان فارسی در معاونت صدا شناخته می‌شود. اگر بخواهیم صرفاً  به یک یا دو برنامه در زمینه پاسداشت زبان فارسی و  حمایت از آن اشاره  کنیم، درست نیست. تلاش من و همکارانم در رادیو ایران این است که تمام برنامه‌های این شبکه در این مسیر تولید و پخش شوند.


وی گفت: رادیو ایران رادیوی ملی است و توقع هم همین است که در همه حوزه‌ها و شئون رفتار ملی داشته باشد. زبان فارسی هویت ملی و ارزش ملی ماست.  توجه و حوزه برنامه‌سازی ما در رادیو ایران علاوه بر داخل کشور، معطوف به  قلمرو ایران فرهنگی هم هست.


«پارسی گویان»؛ برنامه‌ای برای قلمرو فرهنگی زبان فارسی


محمدزاده افزود: مشخصاً برای شنوندگان کشورها و مناطقی همچون افغانستان، تاجیکستان، شبه‌قاره هند، ترکیه و آذربایجان برنامه‌‌ای به نام «پارسی گویان» را داریم که پخش آن از ابتدای سال 1398 آغاز شده است. در هر قسمت از این برنامه سراغ یکی از شاعران و ادیبان پارسی‌زبان قلمروی زبان فارسی می‌رویم. وقتی این برنامه را آغاز کردیم، فکر نمی‌کردیم این قدر مخاطب پیدا کند. امروز ما از خارج از کشور مهمانان تلفنی و پیام‌های فراوانی داریم که نشان می‌دهد مخاطبان پارسی‌زبان از برنامه‌هایی که با چنین موضوعاتی تهیه می‌شود، استقبال می‌کنند. جا دارد همین جا از آقای اسماعیل‌پور، تهیه‌کننده  برنامه «پارسی‌گویان» هم تشکر کنم.


 مدیر شبکه رادیویی ایران گفت: علاوه بر این، در برنامه کافه هنر به نقد وضعیت زبان فارسی می‌پردازیم. آیتم‌های کوتاهی تحت عنوان «آیین سخن» داریم که با موضوع پاسداشت زبان فارسی از زمان پخش برنامه‌های صبحگاهی تا  برنامه‌های شبانگاهی پخش می‌شود.


وی افزود: در همین زمینه  کلاس‌های مرتبی را با حضور اساتید برای گویندگان و هنرمندان برگزار می‌کنیم ضمن این که ارزیابی مداوم افراد و برنامه‌ها را داریم. با این حال با توجه به این که به‌صورت 24 ساعته برنامه داریم با تمام مراقبت‌ها گاهی ممکن است ایراداتی هم دیده شود که سعی می‌کنیم آن را هم برطرف کنیم.


«پنجشنبه جمعه»، یک برنامه چندرسانه‌ای از رادیو ایران


محمدزاده  با اشاره به آغاز  پخش برنامه رادیویی «پنجشنبه جمعه» به عنوان برنامه تابستانه رادیو ایران افزود: این برنامه به تهیه‌کنندگی خانم زهرا قاندی و اجرای آقای منصور ضابطیان از دو هفته پیش آغاز شده و تاکنون چهار قسمت از  آن هم روی آنتن رفته است. ساختار نو و جذابی دارد و علاوه بر پخش رادیویی در قالب چندرسانه‌ای و به صورت تصویری هم در شبکه‌های مجازی قابل تماشا است. یعنی همزمان به صورت تصویری هم پخش می‌شود و تلاش ما این است که در رادیونما هم جلوه‌های تصیوری آن را داشته باشیم. در همین دو هفته هم شاهد هستیم که بخش‌های مختلف این برنامه در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید و بازخوردهای بسیار مثبتی داشته است.


 وی عنوان کرد: تعامل برنامه‌های رادیویی با مخاطب در فضای مجازی ضروری است. رسانه در دنیای امروز ناگزیر است که از همه امکانات برای تعامل با مخاطب استفاده کند. این اتفاق در برنامه «پنجشنبه جمعه» افتاده است و در برنامه‌های دیگر شبکه هم تلاش می‌کنیم که از این تعامل و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنیم.


انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته