دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 11:57
در یک نشست خبری؛

کواچ: ایران دیگر برای والیبال دنیا یک سورپرایز نیست

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در نشست خبری خود تاکید کرد، تیم‌ملی دیگر یک سورپرایز برای سایر رقبا به شمار نمی‌رود و حریفان با برنامه‌ریزی قبلی به مصاف این تیم می‌آیند.
کد خبر : 4996

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اسلوبودان کواچ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن ابراز خوشحالی از اینکه توانسته یک سال دیگر با والیبال ایران همکاری کند گفت: به دلیل نتایج خوبی که در دیدار‌ها و تورنمنت‌های قبلی با والیبال ایران کسب کردم اکنون انگیزه زیادی برای ادامه کار با والیبال ایران دارم. در ابتدای فعالیتم در ایران فقط قول داده بودم که به سختی کارکنیم و همین سخت کار کردن سبب شد نتایج مطلوبی را به دست آوریم.


وی بابیان این مطلب که همه خانواده والیبال در این موفقیت‌ها سهیم هستند، اظهار کرد: با کمک والیبالی‌ها توانستیم عنوان چهارمی لیگ جهانی عنوان ششمی قهرمانی جهان و سکوی نخست آسیا را کسب کنیم. امیدوارم که این موفقیت‌ها ادامه دار باشد.


سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطر نشان کرد: بازیکنان زیادی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد و پس از بررسی‌های لازم در ‌‌نهایت با ۱۴ بازیکن وارد اردوی نهایی می‌شویم. امسال مسئولیت زیادی داریم زیرا توقعات از ما بالا رفته و باید نتایج فصل قبل را تکرار کنیم.


وی ادامه داد: ما دیگر یک سورپرایز برای والیبال جهان نیستیم و همه تیم‌ها با برنامه مقابل ما قرار می‌گیرند. همیشه سعی کرده‌ام برای کسب نتیجه به بازیکنانم یاد بدهم که باید سخت کار کنیم.


کواچ از آغاز اردوهای تیم ملی در چهارم آوریل خبر داد و گفت:7 تا ۸ هفته زمان لازم است تا تیم به آمادگی کامل دست یابد.


سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا امسال بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت می‌کند یا خیر، عنوان کرد: والیبال ایران استعدادهای خوبی دارد به همین دلیل قطعاً جوانان با استعداد والیبال ایران را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم. بازیکنان باید به آمادگی کامل برسند و خوشبختانه ۲۰ روز قبل از آغاز اردو‌ها آن‌ها استراحت خواهند کرد.


وی درباره عملکرد احتمالی تیم ملی در آینده والیبال ایران گفت: در لیگ جهانی قبل با لهستان و روسیه که قهرمان جهان و قهرمان المپیک بودند بازی کردیم و نشان دادیم که در سطح خوبی قرار داریم به خصوص در خانه حریف توانمندی شکست هر حریفی را داریم باید برای صعود تمام تلاش خود را بکنیم زیرا صعود را کسی به ما هدیه نمی‌دهد.


کواچ درباره انتقال سعید معروف به تیم زنیت کازان روسیه گفت: خوشحالم که این بازیکن در لیگ سطح بالایی مانند لیگ روسیه بازی می‌کند این موضوع باعث می‌شود وی با صد در صد آمادگی به اردوی تیم ملی بیاید و مانند قبل به تیم کمک کند.


سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی با اشاره به اینکه سال گذشته با صربستان و بلغارستان دیدار کردیم افزود: امسال به فنلاند و جمهوری چک خواهیم رفت و با این دو تیم دیدار دوستانه‌ای برگزار می‌کنیم. از آنجایی که برخی اوقات با مشکل ویزا روبرو می‌شویم باید چند ماه زود‌تر اقدام کنیم تا مشکلی پیش نیاید.


وی افزود: با فدراسیون‌های زیادی مانند صربستان و لهستان تماس گرفتیم تیم صربستان هفته گذشته سرمربی خود را انتخاب کرده است به همین دلیل آن‌ها هنوز برای دیدارهای دوستانه خود برنامه ریزی نکرده بودند. تیمی مانند فنلاند هشت سال است در سطح بالای جهان بازی می‌کند.


کواچ تصریح کرد: تجربه‌ای که سال گذشته به دست آوردیم این بود که در بازی با تیم‌هایی مانند برزیل و روسیه راحت‌تر بازی می‌کردیم اما در مقابل تیم‌هایی مانند فرانسه و آلمان بعضاً به مشکل برخوردیم بنابراین بهتر است با تیم‌های اروپایی دیدارهای تدارکاتی برگزار کنیم.


وی با بیان این مطلب که برخی فدراسیون‌ها از اینکه با تیم ملی ایران دیدار کنند و متحمل شکست شوند ترسیدند، گفت: برای انتخاب حریفان تدارکاتی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و با تدبیر آنها را انتخاب کنیم.


سرمربی تیم ملی والیبال ایران ضمن ابراز رضایت از عملکرد دستیارانش در سال گذشته خاطر نشان کرد: دستیارانم بسیار خوب کار کردند به اعتقاد من نیازی نیست که حتما دستیاری ایتالیایی به تیم ملی بیاید، تیم دستیاری نیاز دارد که بتواند به ما کمک کند و شناخت خوبی داشته باشد. کادر فنی تیم ملی در سال گذشته فوق العاده بودند و من از آن‌ها رضایت دارم.


کواچ درباره کنترل بازیکنان معروف و محبوب تیم گفت: هر بازیکنی مسئول رفتار خودش است بازیکنانی مانند رونالدو و مسی سالهاست ستاره فوتبال جهان هستند و بازیکنان برای رسیدن به این درجه از محبوبیت و شهرت باید همیشه سعی کنند از نظر اخلاقی و فنی در سطح بالایی باقی بمانند. در سال گذشته با بازیکنانم از لحاظ بی‌نظمی هیچ مشکلی نداشتم و اطمینان دارم سال آینده هم همین روند تکرار خواهد شد.


سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره حضور حمزه زرینی و علیرضا نادی در اردوی تیم ملی گفت: نادی همچنان مصدوم است و ما دوست داریم از وی در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم حمزه زرینی هم مدت زمان کمی است که بازی خود را شروع کرده بنابراین ما برای استفاده از بهترین بازیکنان کمی دچار چالش هستیم.جواد معنوی‌نژاد یکی از بازیکنانی است که تصمیم داریم از وی درترکیب تیم ملی استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب