دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1399 - 16:23
رئیس‌جمهور کره جنوبی:

کره شمالی زودتر با آمریکا ملاقات کنند

رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌گوید رهبران آمریکا و کره شمالی باید پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهور ایالات‌متحده با یکدیگر دیدار کنند.
کد خبر : 499141
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌گوید رهبران آمریکا و کره شمالی باید پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهور ایالات‌متحده با یکدیگر دیدار کنند.


این سخنان رئیس‌جمهور کره جنوبی در جریان تماس ویدئویی با شارل میشل، رئيس شورای اتحادیه اروپا بیان شد. مون جائه این تأکید کرد که برگزاری نشست دیگری بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌تواند به خروج مذاکرات دو کشور از بن‌بست کمک کند.


رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: «موضوعات برنامه هسته‌ای و تحریم‌ها باید درنهایت از راه گفتگوی آمریکا و کره شمالی حل شود.»


یکی از مقامات کره جنوبی گفته است که مون جائه این نظرات خود را به مقامات آمریکا اطلاع داده و واشنگتن در تلاش است تا مذاکرات با پیونگ‌یانگ را از سر بگیرد.


دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در سنگاپور با کیم جونگ اون دیدار کرد. دومین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام اما با شکست روبرو شد. با این حال آنها سال گذشته در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره ضمن دیدار با یکدیگر بر لزوم از سرگیری مذاکرات تأکید کردند.


انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود. استیفن بیگن، معاون وزیر خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که واشنگتن و پیونگ‌یانگ هنوز برای گفتگو و دستیابی به پیشرفت در مذاکرات زمان دارند.


او با این حال تأکید کرده بود که دیدار حضوری دونالد ترامپ و کیم جونگ اون پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به علت شیوع ویروس جدید کرونا دشوار خواهد بود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته