دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1399 - 13:45
نسخه فرهنگی‌ها برای مجلس/7 | حاجی‌علیان در گفتگو با آنا:

نمایندگان کمیسیون فرهنگی کتاب را به سبد خانوار برگردانند/ جامعه کتاب‌نخوان جامعه‌ای احساسی است

یک نویسنده گفت: هر کدام از مسئولان و مخصوصاً نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را انجام دهند که کتاب دوباره به سبد خانواده برگردد و خانواده‌ها بتوانند کتاب بخرند و بخوانند.
کد خبر : 499096
636964740955071231_lg.jpg

اسماعیل حاجی‌علیان، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره وضعیت ادبیات داستانی و کتاب و کتابخوانی امروز و توقعاتی که جامعه ادبی باید از کمیسیون فرهنگی مجلس پیش رو داشته باشد عنوان کرد: مهم‌ترین چیزی که از هر مسئولی که در کشور فعالیت می‌کند و تأثیرگذار انتظار می‌رود، این است که کاری کنند تا کتاب و کتابخوانی به سبد خانواده اضافه شود.


وی با اشاره به اینکه میزان مطالعه ارتباط تنگاتنگی با کاهش معضلات اجتماعی دارد، اظهار کرد: جامعه کتاب‌نخوان، جامعه‌ای به‌شدت کنترل‌ناپذیر و مهارناشدنی است؛ جامعه‌ای نیست که بتوان با آن منطقی صحبت کرد. در جامعه‌ای که کتاب و کتابخوانی در اولویت نباشد، آن جامعه به‌شدت احساسی می‌شود.


برگزیده جایزه قلم زرین خاطرنشان کرد: هر کدام از مسئولان و مخصوصاً نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را انجام دهند که کتاب دوباره به سبد خانواده برگردد و خانواده‌ها بتوانند کتاب بخرند و بخوانند. برای رسیدن به این هدف ساده هر کاری در این حوزه بتوانند انجام دهند مسبب خیر می‌شوند.


انتهای پیام/4028/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته